نظر یونانی ها نسبت به طرح پیشنهادی جدید دولت به وام دهندگان چیست؟

نظر یونانی ها نسبت به طرح پیشنهادی جدید دولت به وام دهندگان چیست؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای یونان دیروز توانست نه به مدد هم حزبی های تندوری خود بلکه با همراهی نمایندگان احزاب مخالف، موافقت پارلمان را برای

آگهی

دولت الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای یونان دیروز توانست نه به مدد هم حزبی های تندوری خود بلکه با همراهی نمایندگان احزاب مخالف، موافقت پارلمان را برای طرح پیشنهادی اش به وام دهندگان بدست آورد.

دولت یونان اکنون نسبت به گذشته و در مذاکراه با وام دهندگان در شرایط بهتری قرار دارد. اما مردم یونان در این خصوص چه فکر می کنند و ارمغان طرح پیشنهای جدید دولت برای مردم یونان چه خواهد بود؟

یک شهروند یونانی می گوید:«هیچ یونانی عاقلی نباید هیچ انتظاری داشته باشد. هیچ چیز تغییر نمی کند. کت فرسوده کثیفی است که برعکس پوشیده می شود تا آسترش آن را نو نشان دهد. چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ طرحی است پیشگیرانه تا مانع قیام مردم شود. چه با رای آری و چه با رای نه، همانی است که بود.»

یک شهروندی که به بدبینی اش ازغان می کند می گوید:«از سال ۲۰۱۰ تا به امروز هیچوقت نتوانسته ام خوشبین باشم، هر آن انتظار وضعیت بدتری را دارم.»

و یک زن امیدوار یونانی می گوید:«این بار با شرایط بهتری با یوروگروپ مذاکره می کنیم و امیدوارم تصمیمات در آنجا برای یونان بهترین باشد. آینده یونان در اتحادیه اروپا و حوزه پولی یورو است نه بر عکس. بگذارید امیدوارم باشیم که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.»

پانوس کیسیکوپولوس، خبرنگار یورونیوز از آتن می گوید:«برغم تایید جمعه شب پارلمان، بلاتلکیفی همچنان پرسه می زند و آراء یونانی ها متفاوت است. با وجود این و در آستانه تصمیم سرنوشت ساز روز شنبۀ یوروگروپ اکثر یونانی ها امیدوارند با دستیابی به توافق، یونان در اتحادیه اروپا و حوزه پولی یورو باقی خواهد ماند.»

طرح جدید دولت یونان امروز شنبه از سوی وزیران دارایی ۱۹ کشور حوزه پولی یورو و یک روز بعد توسط سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا بحث و بررسی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟

تورم سالانه ترکیه در ماه فوریه به ۶۷ درصد رسید؛ نرخ بهره دوباره افزایش می‌یابد؟