سیپراس مهمترین دوران همبستگی در اروپا را بخشش بدهیهای آلمان دانست

سیپراس مهمترین دوران همبستگی در اروپا را بخشش بدهیهای آلمان دانست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه شرکت کرد و پس از ایراد یک سخنرانی، به انتقادات برخی از نمایندگان راستگرا

آگهی

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه شرکت کرد و پس از ایراد یک سخنرانی، به انتقادات برخی از نمایندگان راستگرا و سوسیال دموکرات پارلمان در پایان جلسه پاسخ داد.

او در سخنان دوم خود بر اصلاحات مالیاتی در یونان تاکید کرد و گفت طرح پیشنهادهای اصلاحی جدید در ازای کمکهای مالی انجام گیرد.

وی اما در انتقاد به نمایندگان راستگرا گفت: “ اگر یک دولت دموکرات حق نداشته باشد نظر شهروندان را در اولویت قرار دهد پس باید ایده ای کاملا غیردموکراتیک را در اروپا گسترش دهیم. پس بهتر است بگوییم انتخابات دموکراتیک در کشورهای بحرانزده و بدهکار از این پس غیرقانونی است. ما سیاستمداران ناگزیریم این مسئولیت را بپذیریم.”

الکسیس سیپراس موازی با انتقادات تند خود از سیاستهای سختگیرانه، ناکارآمدی سیاستمداران یونانی را زیر سوال برد و عمل آنها در وضعیت امروز یونان را بی تاثیر نداست.

الکسیس سیپراس گفت: “حق با شماست، در یونان ناکارآمدیهایی در گذشته وجود داشته که باید اصلاح شوند. مانند آنچه بازنشستگی پیش از موعد نامیده می شد، ما قبل از همه تصمیم به عدم اجرای آن گرفتیم.”

نخست وزیر یونان در پاسخ به انتقادات تند مانفرد وبر، نماینده آلمان در پارلمان اروپا گفت: “می خواهم به شما یادآوری کنم، مهمترین زمان اتحاد و همبستگی در اروپا سال ۱۹۵۳ میلادی بود، زمانی که کشورتان با بدهیهای فراوان در جریان جنگ دوم جهانی به ویرانه بدل شده بود، اروپا و تمامی کشورهای این قاره اتحاد و همبستگی را نمایش دادند. آنها تصمیم گرفتند ۶۰ درصد از بدهیهای آلمان را ببخشند و به رشد اقتصادی این کشور کمک کنند. آن سال مهمترین دوران همبستگی در اروپا بوده است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران یونان، بحث داغ نمایندگان پارلمان اروپا

بحران یونان باعث دودستگی در افکار عمومی اروپا شده است

انتشار عباراتی از یادداشتهای شخصی وزیر دارایی یونان