هشدار سازمان ملل درباره خطرات ناشی از افزایش دما در اروپا

هشدار سازمان ملل درباره خطرات ناشی از افزایش دما در اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با توجه به افزایش قابل توجه دمای هوا در غرب اروپا، سازمان ملل متحد درباره خطرات حاصل از آن بویژه برای کودکان و افراد مسن هشدار داد. در فرانسه برنامه

آگهی

با توجه به افزایش قابل توجه دمای هوا در غرب اروپا، سازمان ملل متحد درباره خطرات حاصل از آن بویژه برای کودکان و افراد مسن هشدار داد.

در فرانسه برنامه اضطراری ملی به اجرا گذاشته شد و بر اساس آن سرعت قطارهای داخلی این کشور کم شد تا با توجه به تاثیری که گرمای بیش از حد بر شکل ریلهای فلزی می گذارد از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود. امری که برای مسافران، مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

مسافری در پاریس می گوید: «قطارها به کندی حرکت می کنند و با تاخیر می رسند. هیچ اطلاعاتی در این باره داده نمی شود. مردم به سمت قطارهایی که گمان می کنند قطار آنهاست هجوم می آورند و دوباره مجبور می شوند سکو را عوض کنند.»

در منطقه بروتاین فرانسه موج گرما و تاثیر آن بر کابلهای برق فشار قوی، منجر به قطع برق شد و به این ترتیب ساکنان بیش از یک میلیون خانه چهارشنبه شب را در تاریکی گذراندند.

موج گرمایی که از شمال آفریقا بسوی اروپا در حرکت است، روز چهارشنبه دمای هوای لندن را به بیش از ۳۶ درجه سانتیگراد و دمای هوا ژنو را به ۳۸ درجه سانتیگراد رساند. در اسپانیا در این روز، دمای هوا در برخی شهرستانها از مرز ۴۰ درجه نیز گذشت.

استخرها، رودخانه ها و سواحل اروپایی مملو از جمعیت است و در برخی مناطق به دلیل ازدحام جمعیت محدودیتهایی برای استفاده از ساحل اعمال شده است.

به گفته سازمان جهانی هواشناسی و سازمان جهانی بهداشت، مقامات موظفند حداکثر هشدارهای لازم درباره دمای بالای هوا را به مردمی که بطور بالقوه در خطر قرار دارند بدهند و اقدامات احتیاطی را برای محافظت از شهروندان به اجرا بگذارند.

در آلمان مقامات نسبت به سلامت افراد مسن هشدار داده اند. اما یک شهروند نود ساله آلمانی می گوید که از این هوا راضی است. او می گوید: «اگر عمر این گرما از سه روز بیشتر نشود خوب است و از آن لذت می برم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبعات حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل؛ اروپا نگران چیست؟

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد

آیا اروپا برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید آماده است؟