اوکراین خرید گاز از روسیه را متوقف می کند

اوکراین خرید گاز از روسیه را متوقف می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اوکراین خرید گاز از روسیه را متوقف می کند. به گفتۀ مقامات شرکت اوکراینی نفتاگاز، این تصمیم در پی عدم توافق بر سر بهای گاز روسیه با این کشور اتخاذ شده

آگهی

اوکراین خرید گاز از روسیه را متوقف می کند. به گفتۀ مقامات شرکت اوکراینی نفتاگاز، این تصمیم در پی عدم توافق بر سر بهای گاز روسیه با این کشور اتخاذ شده است.

نفتاگاز در بیانیه ای که روز سه شنبه به همین مناسبت صادر کرد، تاکید کرده است به کار انتقال گاز روسیه به اتحادیۀ اروپا ادامه خواهد داد.

قرارداد خرید گاز میان این شرکت اوکراینی و شرکت روسی گازپروم در روز سی ام ژوئن پایان می یابد.

اتحادیۀ اروپا، اوکراین و روسیه روز سه شنبه در بروکسل نشستی را در مورد تعیین بهای گاز و همچنین ادامۀ فروش گاز روسیه به این کشور و کشورهای اروپایی برای زمستان آینده برگزار کردند. ۱۵ درصد از گاز مصرفی اتحادیۀ اروپا توسط روسیه تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزیر انرژی روسیه این تصمیم نفتاگاز را سیاسی قلمداد کرده و تاکید کرده است روسیه بهای گاز خود را کاهش نخواهد داد. روسیه برای هر هزار متر مکعب گاز، مبلغ ۲۴۷ دلار را پیشنهاد کرده بود اما طرف اوکراینی خواهان پرداخت ۱۶۰ دلار برای هر هزار متر مکعب است.

از زمان آغاز بحران نظامی در شرق اوکراین و تنش میان این کشور با روسیه، مبادلات تجاری میان روسیه و طرف های اروپایی نیز بخصوص در زمینۀ گاز با موانعی روبرو شده است. شرکت روسی گازپروم در سال گذشته، گاز انتقالی به اوکراین را موقتا قطع کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است