ادامه نشستهای گروه یورو برای بررسی درخواست تمدید کمکهای مالی به یونان

ادامه نشستهای گروه یورو برای بررسی درخواست تمدید کمکهای مالی به یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حاصل نشست گروه یورو در روز سه شنبه که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد تا اعضا به بحث درباره تقاضای یونان برای تمدید کوتاه مدت کمکهای مالی به این کشور

آگهی

حاصل نشست گروه یورو در روز سه شنبه که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد تا اعضا به بحث درباره تقاضای یونان برای تمدید کوتاه مدت کمکهای مالی به این کشور بپردازند، برای یونان چندان مطلوب نبود.

یونان از بستکاران بین المللی درخواست کرده بود که برنامه کمکهای مالی خود را برای یک دوره زمانی کوتاه مدت تمدید کنند. آتن همچنین خواستار کمک مالی دو ساله به همراه تجدید ساختار بدهی ها شده بود.

یرون دایسلبلوم، رئیس گروه یورو در پایان این نشست اعلام کرد که گفتگوها در این زمینه روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت اما از نظر گروه یورو پذیرش این درخواست ممکن نیست و اکنون برای بحث در این باره خیلی دیر است.

مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اروپا پیش از تشکیل این نشست اعلام داشت: «این موضوع به کمیسیون اروپا ارتباطی ندارد و این گروه یورو است که باید این پیشنهادها را بررسی کند و ببیند آیا نکته جدیدی در آنها دیده می شود یا خیر.»

یونان تا نیمه شب سه شنبه برای بازپرداخت یکی از اقساط یک میلیارد و پانصد میلیون یورویی خود به صندوق بین المللی پول فرصت دارد و وزیر دارایی یونان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که یونان نمی تواند بدهی خود به صندوق بین المللی پول را در زمان مقرر بپردازد.

همزمان با تشکیل نشست روز سه شنبه، حدود ۸۰ نفر در فرانکفورت آلمان روبروی دفتر بانک مرکزی اروپا جمع شدند تا همبستگی خود را با یونان نشان دهند. پیام این معترضان به مردم یونان این بود که در همه پرسی روز یکشنبه گزینه «نه» را انتخاب کنند که به معنای خروج یونان از منطقه پولی یوروست.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> [شما] آیا الکسی سیپراس نخست وزیر یونان کار درستی کرد که اجازه داد تا مردم از طریق همه پرسی در مورد بسته کمکی پیشنهاد شده…

Posted by euronews on Wednesday, 1 July 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با پایان مهلت پرداخت بدهی، راه برای یونان دشوارتر شد

نظری اجمالی بر وضعیت بدهی های یونان

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد