با پایان مهلت پرداخت بدهی، راه برای یونان دشوارتر شد

با پایان مهلت پرداخت بدهی، راه برای یونان دشوارتر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ضرب الاجل یونان برای بازپرداخت ١.٦ میلیارد یورو از بدهی هایش به صندوق بین المللی پول نیمه شب سه شنبه سپری شد و همه پرسی آری یا نه که دولت چپگرای

آگهی

ضرب الاجل یونان برای بازپرداخت ١.٦ میلیارد یورو از بدهی هایش به صندوق بین المللی پول نیمه شب سه شنبه سپری شد و همه پرسی آری یا نه که دولت چپگرای الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان برگزار می کند در راه است.

در این همه پرسی که روز یکشنبه برگزار می شود یونانیان به اصلاحات درخواستی وام دهندگان آری یا نه خواهند گفت.

بانک های یونان برای کنترل نقدینگی تعطیل اند اما برخی از شعبه ها به بازنشستگان در برداشت ١٢٠ یورو از حساب هایشان باز خواهند بود. مبلغ برداشت روزانه برای افراد عادی از دستگاه های خودپرداز هم ٦٠ یورو تعیین شده است.

یونان برای دریافت آخرین بستۀ نجات مالی ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی با وام دهندگان بین المللی به توافق نرسیده و ٣٠ ژوئن، آخرین مهلت دستیبابی به توافق سپری شده است.

آیا یونان و وام دهندگان تا روز برگزاری همه پرسی سرنوشت ساز مصالحه خواهند کرد یا یونان وارد راهی نامعلوم خواهد شد؟

هر چند ظهر روز چهارشنبه نیز دیدارهایی صورت خواهد گرفت اما احتمال خروج یونان از حوزه پولی یورو و به تبع آن اتحادیه اروپا بیشتر از هر زمان دیگر قوت گرفته است.

آکیس تاتسیس، خبرنگار یونان از آتن می گوید: «یونان اولین کشور پیشرفته ای است که از عمل به تعهداتش در قبال صندوق بین المللی پول باز می ماند. این مایه آشفتگی خاطر و نگرانی در اروپا و واشنگتن است. آثار ناشی از این نگرانی بزودی در یونان و سراسر جهان مشهود خواهد بود.»

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> [شما] آیا الکسی سیپراس نخست وزیر یونان کار درستی کرد که اجازه داد تا مردم از طریق همه پرسی در مورد بسته کمکی پیشنهاد شده…

Posted by euronews on Wednesday, 1 July 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه پرسی مردم یونان را دو دسته کرده است

آنچه در مورد همه پرسی کمک مالی یونان باید بدانید

یونان در برزخ