مخالفت برخی روسای منطقه ای ایتالیا با توزیع پناهجویان

مخالفت برخی روسای منطقه ای ایتالیا با توزیع پناهجویان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز پنجشنبه، یک ناو گشتی متعلق به کشور سوئد که توانسته بود حدود ۵۰۰ پناهجو را در آبهای مدیترانه نجات دهد به سواحل ایتالیا رسید. برخی از پناهجویان در

آگهی

روز پنجشنبه، یک ناو گشتی متعلق به کشور سوئد که توانسته بود حدود ۵۰۰ پناهجو را در آبهای مدیترانه نجات دهد به سواحل ایتالیا رسید. برخی از پناهجویان در حالی به بیرون از کشتی هدایت شدند که توانایی راه رفتن نداشتند. در میان این افراد، کودکان نیز دیده می شوند.

رسیدن پناهجویان به سواحل ایتالیا همزمان با جلسه امروز ماتئو رنتسی، نخست وزیر این کشور در جمع مقامات منطقه ای ایتالیا بود. هدف از این جلسه، رایزنی درباره نحوه توزیع مهاجران در نواحی مختلف ایتالیا بود. پیشنهاد دولت مرکزی درباره توزیع عادلانه پناهجویان با مخالفت برخی مقامهای محلی روبرو شده است.

لوکا زایا، رییس منطقه ای ونتو یکی از این مخالفان است. او درباره تصمیم دولت مرکزی برای توزیع مهاجران در همه نواحی ایتالیا گفت: «بخشداران باید در برابر خواست رم مقاومت کنند. بخشداران باید به خواستهای مقامهای منطقه ای احترام بگذارند. درباره ونتو، آنها باید به خواست مردم این ناحیه احترام بگذارند و حتی وقتی دولت مرکزی تلفن می زند به گوشی پاسخ ندهند.»

پناه آوردن بسیاری از مردم کشورهای درگیر جنگ به اروپا در حالی صورت می گیرد که امواج مدیترانه هربار از میان پناهجویان قربانی می گیرد. در میان پناهجویان روز پنجشنبه یک نفر جان خود را پیش از رسیدن به ساحل از دست داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

انفجار در نیروگاه برق ایتالیا؛ غواصان بدنبال قربانیان می‌گردند

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد