وزیر آموزش و پرورش ایران رای اعتماد گرفت

وزیر آموزش و پرورش ایران رای اعتماد گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

طرح استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش رای نیاورد و با ۱۶۷ رای مخالف، ۷۶ رای موافق و ۱۳ رای ممتنع، این عضو کابینه در سمت خود ابقا شد.

در جلسه علنی استیضاح وزیر آموزش و پرورش ۲۵۶ نماینده حاضر بودند و ۹ نماینده در انتقاد از عملکرد وی طی ۲۲ ماه گذشته انتقاد کردند. در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود علوی وزیر اطلاعات، محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند.

جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان موافق برکناری آقای فانی از وزارت آموزش و پرورش گفت: «حقوق فرهنگیان در سال جاری بیشتر از ۱۴ درصد افزایش نیافته است و این در حالی است که از صندوق بازنشستگی فرهنگیان مدیران حداقل ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بین خودشان تقسیم می‌کنند. بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی این صندوق در دست مدیرانش تبدیل به ماشین‌های لوکس و هدایای نفیس جهت در اختیار گرفتن مدیرانش می‌شود. فسادی که در گذشته هم در این صندوق وجود داشت.»

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز و از مخالفان استیضاح نیز گفت: «با افزایش بودجه آموزش و پرورش برای سال ۹۴ کمک بزرگی به بهبود وضعیت معلمان شد. اما با توجه به بزرگی این وزارتخانه و بدهی سنگین به معلمان کافی نیست و مشکلات همچنان باقی است. ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش حقوق و مزایای معلمان است. اجرای سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به منابع دیگری دارد که وجود ندارد.»

آقای فانی پس از رضا فرجی دانا، وزیر پیشین علوم، تحقیقات و فناوری دومین عضو کابینه دولت حسن روحانی است که از سوی مجلس نهم به جلسه استیضاح فراخوانده شده است. طرح استیضاح وی در ۱۰ بند تنظیم و وزیر به دلایلی چون «ناتوانی در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش» و نیز «نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی» مقصر دانسته شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیران دولت در صف استیضاح مجلس

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟