فرانسه درباره شنود مقامات این کشور از سفیر آمریکا توضیح خواست

فرانسه درباره شنود مقامات این کشور از سفیر آمریکا توضیح خواست
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات فرانسوی شنود شدن تروریستها را مجاز می دانند اما از اینکه ایالات متحده آنها را به عنوان دوست و متحدشان شنود کرده، گلایه دارند. ایالات متحده می

آگهی

مقامات فرانسوی شنود شدن تروریستها را مجاز می دانند اما از اینکه ایالات متحده آنها را به عنوان دوست و متحدشان شنود کرده، گلایه دارند. ایالات متحده می گوید که گروههای تروریستی بسیاری در فرانسه حضوری دایمی دارند و شنود مقامات فرانسوی می توانسته آنها و مردم فرانسه را از گزند دور نگه دارد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که از احضار سفیر آمریکا در این کشور خبر داده، از رفتار متحدان آمریکایی اظهار شگفتی کرد. او دراین باره گفت: «تا جایی که می دانم، ما ممکن است مکالمات تروریستها را شنود کنیم. اما این هیچ ربطی به شنود گفتگوهای متحدان و دوستان ندارد. من از سفیر ایالات متحده در فرانسه خواستم که هرچه سریعتر در مورد این رفتار به ما پاسخ بدهد.»

روز چهارشنبه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: «روشن است که تهدیدها و خطرات تروریسم همیشه در فرانسه وجود دارد. این چیزی است که مردم و دولت فرانسه را تهدید می کند و ما خرسندیم از اینکه با آنها متحد هستیم، روابط ویژه ای داریم و با قابلیت های منحصر به فرد خودمان، از آنها حفاظت و حمایت می کنیم.»

فرانسه و ایالات متحده سالهاست که روابط نزدیکی دارند و روسای جمهوری پیشین و کنونی دو کشور، در موارد بسیاری هم پیمان و متحد بوده اند. اکنون اسناد ویکی لیکس حاکی است که ژاک شیراک، نیکلا سارکوزی و رییس جمهوری کنونی فرانسوا اولاند، طی مدتی طولانی توسط آمریکا شنود می شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فابیوس: تروریست ها را شنود کنید نه دوستانتان را

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟