مردم در یونان به دو دستۀ موافقان و مخالفان توافق تقسیم شده اند

مردم در یونان به دو دستۀ موافقان و مخالفان توافق تقسیم شده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز دوشنبه و به موازات ادامۀ گفت و گوها میان رهبران اتحادیۀ اروپا و یونان برای رسیدن به توافق در بروکسل، مخالفان و موافقان حضور در منطقۀ پولی یورو در

آگهی

روز دوشنبه و به موازات ادامۀ گفت و گوها میان رهبران اتحادیۀ اروپا و یونان برای رسیدن به توافق در بروکسل، مخالفان و موافقان حضور در منطقۀ پولی یورو در آتن تظاهرات کردند.

یکی از شهروندان با اعلام حمایت خود از نخست وزیر یونان می گوید: «ما در کنار او ایستاده ایم و سعی می کنیم از او حمایت می کنیم اما این مذاکرات خیلی طول کشیده و این نتیجه است. دیگر کافی است، یونان به اروپا تعلق دارد و او باید [این توافق را] امضا کند، برگردد و بعد مذاکرات به منظور یافتن یک راه حل برای سازماندهی کشور را شروع کند. دیگر بس است.»

شهروند دیگری نیز می گوید: «یک توافق، حتی اگر توافق بدی هم باشد، وقتی که با کاهش معنی دار بدهی ها به منظور ایجاد ثبات همراه باشد، یک توافق خوب خواهد بود.»

در مقابل موافقان امضای این توافق و ماندن در منطقۀ پولی یورو، مخالفان که رسانه های یونان می گویند از آنارشیست ها هستند، خواهان خروج یونان از منطقۀ یورو هستند. در راهپیمایی روز دوشنبه نیز همین موضوع عامل درگیری میان تعدادی از تظاهرات کنندگان بود.

به گفتۀ خبرنگار یورونیوز از آتن، “یونان، اروپا و دموکراسی، شعار تظاهرات کنندگان در این تجمع بود. اگر چه یک توافق بد ممکن است بهتر از خروج یونان از منطقۀ یورو باشد و همانطور که آنها [مخالفان خروج از یورو] می گویند فاجعه بار خواهد بود. مذاکرات به اوج خود رسیده و همزمان، آنها [موافقان ماندن در منطقۀ یورو] نیز فشارهای خود به دولت را افزایش داده اند.

خروج یونان از منطقۀ یورو یکی از موضوعاتی است که دولت الکسی سیپراس، نخست وزیر این کشور در مقابل فشار وام دهندگان و اتحادیۀ اروپا بارها مطرح کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید