کامیابی تیم والیبال ایران و ناکامی تماشاگران زن

کامیابی تیم والیبال ایران و ناکامی تماشاگران زن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین دیدار خانگی تیم ملی والیبال ایران در چارچوب لیگ جهانی والیبال از دو منظر توجه رسانه های بین المللی را جلب کرد. نخست رویارویی ایران و آمریکا و

آگهی

نخستین دیدار خانگی تیم ملی والیبال ایران در چارچوب لیگ جهانی والیبال از دو منظر توجه رسانه های بین المللی را جلب کرد. نخست رویارویی ایران و آمریکا و دوم ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه آزادی.

از منظر ورزشی ایران موفق بود و ۳ بر ۰ مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد، اما از منظر حقوق بشری بر خلاف وعده ها عمل شد.

جواد منتظری در گزارش خود برای یورونیوز از تهران می گوید: «دوازده هزار تماشاچی مرد، بدون حضور بانوان در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی جمع شدند تا برد تیم ملی والیبال ایران مقابل مدافع عنوان قهرمانی، تیم ملی آمریکا را جشن بگیرند.»

حضور زنان در ورزشگاه آزادی در پی اعتراض و هشدار و تهدیدهای جریان تندور ممنوع اعلام شد و در نهایت، تنها تعداد انگشت شماری از زنان که ظاهرا مهمانان ویژه سفارت ها بودند اجازه یافتند که در ورزشگاه حضور یابند. یکی از آنها به یورونیوز گفت: «من از طریق سفارت مهمان ویژه هستم، دو تن از دوستانم هم بودند، اما آنها را راه ندادند چون سفارتی نبودند.»

محمد رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران در پاسخ به پرسش یورونیوز در مورد علل ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه گفت: «این در حوزه اختیارات و مسئولیت فدراسیون والیبال نیست، وظیفه ما برگزاری مسابقه است ولی این نکته ای که اشاره کردید، نکته ای است که باید در ارگان های دیگری مورد بررسی قرار بگیرد.»

رئیس فدراسیون والیبال ایران همچنین با اشاره به اینکه «استاندارهای لازم میزبانی» رعایت شده است، ابراز امیدواری کرد که «بشود در آینده شرایطی را فراهم کرد که خانواده ها بتوانند از نزدیک بازی ها را ببینند.»

ایران ممکن است به دلیل ممنوعیت حضور تماشاگران زن در ورزشگاه جریمه شود. محرومیت میزبانی مسابقات بین المللی از جمله جریمه هایی است که ایران را تهدید می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

حاشیه‌های باخت تیم ملی ایران مقابل قطر؛ از«تیرَک مهران سماک» تا «برنامه‌ریزی میزبان»

شکست ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا؛ قطر در فینال به مصاف اردن می‌رود