چهار ماه زندان برای بوسه همجنسگرایانه در مراکش

چهار ماه زندان برای بوسه همجنسگرایانه در مراکش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز جمعه دادگاهی در مراکش دو مرد همجنسگرا را به سبب بوسیدن یکدیگر در مکانی عمومی به چهار ماه زندان محکوم کرد. این دو مرد ۲۵ و ۳۸ ساله به «توهین به

آگهی

روز جمعه دادگاهی در مراکش دو مرد همجنسگرا را به سبب بوسیدن یکدیگر در مکانی عمومی به چهار ماه زندان محکوم کرد. این دو مرد ۲۵ و ۳۸ ساله به «توهین به عفت عمومی» و نیز «اقدام علیه امر طبیعی از طریق ارتباط با همجنس» متهم شده اند و باید پانصد درهم نیز جریمه بپردازند.

همجنسگرایی در مراکش ممنوع است و سقف مجازاتی برابر با سه سال زندان برایش در نظر گرفته شده است. در ماه مه گذشته نیز سه مرد در این کشور به همین جرم به سه سال زندان محکوم شده بودند.

مجله مراکش هبدو در آخرین شماره اش با نشر عکسی بر روی جلد که دو مرد جوان در استخر را در حال لبخندزدن به هم نشان می دهد، پرسشی را که قبلا مطرح شده و بحث گسترده ای در آن کشور ایجاد کرده بود، بازخوانی کرد: «آیا باید کسانی را که با همجنس خود ارتباط دارند، به آتش کشید؟»

گردانندگان مراکش هبدو اما اندکی بعد اعلام کردند که با توجه به احتمال واکنشهای شدید، می خواهند این شماره را از روی پیشخوان جمع آوری کرده و از سایت اینترنتی حذف کنند. با این حال آنها معتقدند که همجنسگرایی یک مساله شخصی است، اما اکنون در محدوده مسایل اخلاقی و دینی مورد ارزشیابی و قضاوت قرار می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد