مذاکرات صلح یمن در ژنو آغاز شد

مذاکرات صلح یمن در ژنو آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مذاکرات صلح میان طرفین درگیر در بحران یمن که با حمایت سازمان ملل متحد برگزار می شود، با یک روز تاخیر، صبح روز سه شنبه در ژنو آغاز به کار کرد. با این

آگهی

مذاکرات صلح میان طرفین درگیر در بحران یمن که با حمایت سازمان ملل متحد برگزار می شود، با یک روز تاخیر، صبح روز سه شنبه در ژنو آغاز به کار کرد.

با این حال نه نماینده شعیان حوثی و نه دولت یمن، هیچکدام به این مذاکرات خوشبین نیستند. نماینده حوثی ها عربستان سعودی را برای ایجاد مانع بر راه سفر هیات حوثی به ژنو سرزنش کرده است.

سیف الواشلی، نماینده حوثی ها در ژنو گفت: «انتظار زیادی از این مذاکرات نداریم. در حال حاضر عربستان سعودی مصمم به ادامه جنگ و ادامه تجاوز به یمن است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که آنها قصد متوقف کردن تجاوزشان را داشته باشند.»

با آنکه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از وخیم تر شدن اوضاع در یمن سخن گفته است، با این حال امید اندکی به موفقیت این مذاکرات وجود دارد.

وزیر خارجه یمن احتمال توافق بر سر آتش بس را رد کرد و گفت تنها به شرطی بر سر آتش بس توافق خواهند کرد که حوثی ها از شهرهای تحت کنترل خود از جمله پایتخت بیرون بروند، خواسته ای که به نظر نمی رسد مورد موافقت حوثی ها قرار گیرد.

ریاض یاسین، وزیر خارجه یمن گفت: «ما خوشبین نیستیم زیرا حوثی ها هیچ وقت معقول رفتار نکرده اند و حتی وقتی درباره چیزی توافق می کنند، همواره آنرا نقض می کنند.»

مذاکرات ژنو دو تا سه روز ادامه خواهد یافت و اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن بعنوان میانجی میان طرفین درگیر در این مذاکرات حضور دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یمن

رهبر القاعده در شبه جزیره عربستان کشته شد

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند