تجمع شهروندان دونتسک در اعتراض به ادامۀ بحران در این منطقه

تجمع شهروندان دونتسک در اعتراض به ادامۀ بحران در این منطقه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها نفر از مردم دونتسک روز دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، خواستار دیدار و گفت و گو با الکساندر زاخارچنکو، فرماندۀ جدایی طلبان

آگهی

دهها نفر از مردم دونتسک روز دوشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، خواستار دیدار و گفت و گو با الکساندر زاخارچنکو، فرماندۀ جدایی طلبان شرق اوکراین شدند.

تجمع کنندگان که شعارهایی را در اعتراض به وضعیت موجود در این منطقه و علیه جدایی طلبان سر می دادند، راههای منتهی به دفتر فرماندۀ شورشیان را مسدود کردند.

یکی از این معترضان با غیرمنطقی خواندن این جنگ می گوید: «این جنگ احمقانه است. من از هیچ کس عصبانی نیستم و برایم هم مهم نیست که اینها اوکراینی یا تاتار یا روسی باشند. اینها هیچ اهمیتی ندارد مهم این است که انسان باشیم.»

یکی دیگر از شهروندان نیز با اینکه کسانی که به نفع جدایی طلبان رای داده اند، بازنده هستند، می گوید: «همه با این مساله موافقند که با رای دادن به شورشی ها باخته ایم. آنها ما را گمراه کردند و حالا هیچ کس نگران وضعیت ما نیست. برای هیچ کس مهم نیست که ما در چه شرایطی هستیم و هیچ کس هم ما را نمی بیند و نمی فهمد که در چه وضعیتی زندگی می کنیم.»

علیرغم امضای توافقنامۀ آتش بس میان جدایی طلبان و دولت کی یف، درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین ادامه دارد. توافق مینسک از روز پانزدهم فوریه برقرار شده اما تاکنون بارها از سوی دو طرف درگیر نقض شده است.

در جدیدترین درگیری میان جدایی طلبان و نیروهای دولتی که هفتۀ گذشته و در شمال دونتسک به وقوع پیوست، سه غیرنظامی و دو سرباز دولتی کشته شدند.

به دلیل عدم دسترسی نمایندگان سازمان ملل یا دیگر نهادهای بین المللی به مناطق تحت کنترل جدایی طلبان، به دست آوردن آمار دقیق تلفات جانی این بحران در شرق اوکراین امکان ندارد.

با اینحال سازمان ملل می گوید از آغاز بحران در شرق اوکراین و تلاش جدایی طلبان به کنترل مناطقی مانند دونتسک و لوهانسک تاکنون دست کم ۶۰۰۰ نفر قربانی این جنگ شده اند. ضمن آنکه، مجروحان در مناطق شرقی اوکراین نیز بیش از ۱۲ هزار گزارش می شوند.

بحران در شرق اوکراین از دسامبر سال گذشته و در پی سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ آغاز و با الحاق کریمه به خاک روسیه شدت یافت. جدایی طلبان عمدتا روس تبار در شرق اوکراین، خواهان جدایی مناطقی مانند دونتسک و لوهانسک هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود