تابلوهای شهر بوداپست صحنه نبرد دولت و مخالفانش درباره مهاجران

تابلوهای شهر بوداپست صحنه نبرد دولت و مخالفانش درباره مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

موضوع مهاجران در مجارستان به اختلافی بزرگ میان دولت این کشور و احزاب مخالفش تبدیل شده است. تابلوهای شهر بوداپست با شعارهایی که روی آنها درج شده به

آگهی

موضوع مهاجران در مجارستان به اختلافی بزرگ میان دولت این کشور و احزاب مخالفش تبدیل شده است.

تابلوهای شهر بوداپست با شعارهایی که روی آنها درج شده به وضوح این صحنه نبرد را به تصویر می کشند.

«اگر به مجارستان می آیید، نباید موقعیت شغلی را اشغال کنید» این یکی از شعارهای درج شده دولت روی تابلوهای سطح شهر است. در مقابل مخالفان روی تابلوها نوشته اند، «به بوداپست خوش آمدید.»

دولت مجارستان با ارسال پرسش نامه هایی برای شهروندانش نظر آنها را درباره موضوع مهاجران جویا شده و ادعا کرده که بر اساس این نظرسنجی اکثریت مردم خواهان بسته شدن مرزها بر روی مهاجران هستند.

گرگو کواچ، سخنگوی دولت درباره دلیل این اقدام می گوید: «ما می خواستیم نظر مردم را درباره این پرسش سیاسی بدانیم زیرا چه بخواهیم و چه نه، موضوع مهاجران چه برای اروپا و چه برای ما در مجارستان یک مسئله سیاسی است.»

تحلیلگران می گویند، این تصمیم دولت مجارستان برای کسب آرای از دست داده در مقابل حزب راست افراطی این کشور است. اگرچه دولت با این اقدام احتمالا آرای بیشتری از دست خواهد داد.

حزب راست افراطی مجارستان (جوبیک) در انتخابات میان دوره ای پارلمان این کشور موفق شد یکی از کرسی های حزب حاکم را به دست آورد.

یکی از مخالفان این اقدام دولت می گوید: «این اقدام ما را بسیار خشمگین کرده است. یعنی اینکه پول ما را صرف راه اندازی کمپینی کنند که به ما بگویند از چه کسی باید متنفر باشیم. اصلا اقدام خوشایندی برای کشور نیست و ما نمی خواهیم چنین تصویری از کشورمان ارایه دهیم، اما می خواهیم نشان دهیم که بسیاری از مردم با دولت همفکر نیستند.»

پارلمان اروپا روز چهارشنبه قطعنامه ای تصویب کرد که در آن نظرسنجی دولت مجارستان درباره موضوع مهاجرت و مرتبط دانستن مهاجران با فعالیتهای مجرمانه و تروریسم را مورد انتقاد قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم