پایان گفتگوهای ظریف و کری در ژنو؛ دور ششم مذاکرات کارشناسی از پنجشنبه آغاز می شود

پایان گفتگوهای ظریف و کری در ژنو؛ دور ششم مذاکرات کارشناسی از پنجشنبه آغاز می شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزرای امور خارجه ایران و آمریکا برای رفع موانع نگارش متن توافقنامه جامع هسته ای، روز شنبه در دو نوبت در ژنو دیدار و گفتگو کردند.

قرار است دور ششم مذاکرات کارشناسی با حضور معاونان وزرای امور خارجه، پنجشنبه در وین از سر گرفته شود. ریاست هیات کارشناسی ایران در این گفتگوها بر عهده حمید بعیدی نژاد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در مذاکرات شنبه، هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان ایرانی وی، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی حضور داشتند.

نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ در ماه آوریل با انتشار یک تفاهمنامه، تعهد خود را برای دستیابی به یک توافق جامع تا پایان ماه ژوئن، نهم تیر، اعلام کردند.

مساله بازرسی از مراکز نظامی، تعلیق یا لغو تحریم‌ها و برنامه زمانبندی اجرای تعهدات دو طرف، از محورهای عمده اختلاف میان ایران و ۵ قدرت جهانی است.

مخالفان و منتقدان دولت ایران، تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را به تلاش برای دستیابی به توافق «به هر قیمتی» و نادیده گرفتن منافع ملی متهم می کنند؛ حسن روحانی و وزرای دولت وی با رد این اتهام ها، نسبت به برخورد جدی تر با منتقدانی که محدودیت‌های قانونی را رعایت نمی کنند، هشدار داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروسی با ابراز نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل: بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران از سر گرفته می‌شود

هفت‌برابر گرم‌تر از خورشید؛ دانشمندان کُره‌ای با همجوشی هسته‌ای رکورد شکستند

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند