اعلام وضعیت اضطراری در مناطق سیل زده آمریکا

اعلام وضعیت اضطراری در مناطق سیل زده آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جمعه شب در مناطقی از ایالت تگزاس که بر اثر طوفان و باران های سیل آسا دستخوش حادثه شده اند وضعیت اضطراری اعلام کرد. در

آگهی

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا جمعه شب در مناطقی از ایالت تگزاس که بر اثر طوفان و باران های سیل آسا دستخوش حادثه شده اند وضعیت اضطراری اعلام کرد. در این ایالت بحران زده تاکنون هزاران خانه ویران شده و دست کم بیست و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شرایط بد جوی همچنین اختلالات عمده ای را در جاده های بین شهری مناطق طوفان و سیل زده به وجود آورده است. هزاران راننده خودرو روز جمعه به دلیل جاری شدن سیل به مدت شش ساعت در یکی از بزرگراه های حومه دالاس گرفتار شدند.

دالاس و هوستون، چهارمین شهر پرجمعیت آمریکا که در ایالت تگزاس واقع شده اند، بیشترین خسارات ناشی از سیل را در ده سال گذشته تجربه می کنند. میزان ارتقاع رودخانه کلرادو که از میان تگزاش می گذرد همچنان در حال افزایش است و وزش طوفان های شدید این مسئله را تشدید کرده است.

یکی از ساکنان منطقه که محبور به ترک خانه اش شده می گوید: «من این پتوها، حوله ها، و همه این وسایل کوچک مثل کتاب مقدس را که به آنها نیاز دارم با خود برداشته ام. وسایلی خیلی به درد من خواهد خورد.»

در پی بالا آمدن آب رودخانه ها، مسئولان مناطق بحران زده از ساکنین خواسته اند هرچه سریعتر خانه های خود را تخلیه کنند و به جاهای امن تر بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نزدیک به ۹۰ نفر در اثر طوفان‌های سهمگین زمستانی در ایالات متحده جان باختند

تصاویری از یخ زدگی دریاچه میشیگان ایالات متحده

عملیات نجات افراد و خودروها از محاصره گل و لای در کالیفرنیا