دنیای ورزش: از درخشش فولکس واگن در رالی پرتغال تا آشنایی با تای بوکس

دنیای ورزش: از درخشش فولکس واگن در رالی پرتغال تا آشنایی با تای بوکس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قهرمانی لاتوالا در رقابت های رالی پرتغال یاری ماتی لاتوالا راننده فنلاندی تیم فولکس واگن پیروز مسابقات رالی پرتغال شد. یاری ۳۰ ساله در این رقابت ۳

آگهی

قهرمانی لاتوالا در رقابت های رالی پرتغال

یاری ماتی لاتوالا راننده فنلاندی تیم فولکس واگن پیروز مسابقات رالی پرتغال شد. یاری ۳۰ ساله در این رقابت ۳ روزه، مسیر۳۵۴ کیلومتری مسابقه را در ۳ ساعت و۳۰ دقیقه و ۳۵ ثانیه پیمود.

او با کسب این نتیجه خوب که نخستین پیروزی فصل وی محسوب می شود در جایگاه پنجم جدول کلی رقابت های رالی فصل قرار گرفت. سباستین اوژیه فرانسوی و هم تیمی یاری با اختلاف ۸ ثانیه در جایگاه دوم ایستاد.

اوژیه، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی، همچنان در صدر جدول کلی رقابت ها قرار دارد. آندریاس میکلسون نروژی و یکی دیگر از رانندگان تیم فولکس واگن هم در جایگاه سوم قرار گرفت.

بدشانس این مسابقات هم تیری نویل بلژیکی، راننده تیم هیوندا بود که فرمان از دستش خارج و خودرو اش واژگون شد. مرحله ششم مسابقات رالی جهانی در تاریخ ۱۱ ژوئن و به میزبانی ایتالیا برگزار می شود.

قهرمانی تیم برونل در مرحله هفتم رقابت های قایقرانی «ولوو اوشن ریس»

تیم برونل از هلند، پیروز مرحله هفتم رقابت های قایق رانی «ولوو اوشن ریس» شد. ورزشکاران این تیم، مسیر بین بندر نیوپورت آمریکا و لیسبون پرتغال را در ۹ روز و ۱۱ ساعت و ۹ دقیقه طی کردند.

میانگین سرعت تیم برونل در مصافت ۲۸۰۰ مایلی مسیر ۲۲ گره دریایی بوده است. ورزشکاران این تیم با کسب این نتیجه خوب، خود را به رده سوم جدول رده بندی کلی رساندند.

تیم اسپانیایی ماپفره هم با اختلاف ۲۲ دقیقه دوم شد تا پس از تیم برونل، در جایگاه چهارم جدول کلی قرار بگیرد. در صدر جدول کلی هم، همچنان تیم «ابوظبی اوشن ریس» ایستاده است.

درخشش فابیانو کاروانا، استاد بزرگ شطرنج از ایتالیا

پس از باکو، تاشکند و تفلیس، شهر خانتی-مانسییسک روسیه میزبان مرحله آخر مسابقات جهانی شطرنج بود. پس از ۱۱ دور رقابت فشرده، سرانجام فابیانو کاروانا، استاد بزرگ شطرنج از ایتالیا با کسب ۳۷۰ امتیاز فاتح این مسابقات شد.

هیکارو ناکامورا، استاد بزرگ ژاپنی الاصل آمریکایی دوم شد و دیمیتری یاکوونکو، استاد بزرگ روس هم به جایگاه سوم بسنده کرد.

فستیوال بین المللی «ورزش های مخاطره آمیز»

شهر مونپولیه فرانسه به مدت ۵ روز میزبان فستیوال بین المللی «ورزش های مخاطره آمیز» بود. ورزشکاران در رشته های گوناگونی همچون اسکیت بورد، اسکی روی آب، دوچرخه سواری کوهستان و دوچرخه سواری «بی ام اکس» به رقابت پرداختند و تصاویر دیدنی را خلق کردند.

در این رقابت ها رفتن روی سکو و مدال به گردن انداختن چندان مهم نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد لذت بردن است.

شرکت در این رقابت ها آزاد است و همه شهروندان نیز می توانند به صورت رایگان به تماشای حرکات جذاب ورزشکاران بنشینند.

آشنایی با موآی تای یا تای بوکس

موآی تای، مشت زنی تایلندی و یا تای بوکس، ورزش رزمی که قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال دارد. زادگاه این ورزش که شباهت زیادی به کیک بوکسینگ دارد، تایلند است. این ورزش را علم استفاده از ۸ عضو بدن می دانند، زیرا ورزشکاران مجاز به ضربه زدن با دست و پا و همچنین آرنج و زانو هستند.

آگهی

در زمان مسابقه، رزمی کاران می توانند سبک های مختلفی را انتخاب کنند. مثلا زیاد به حریف نزدیک شوند یا این که از دور رقیب را هدف قرار دهند. در ۲ دهه گذشته، تای بوکس با استقبال گسترده ای به خصوص در بین جوانان روبرو شده است.

بالا بردن توانایی دفاع شخصی، پرورش اندام و یا آماده شدن برای شرکت در مسابقات به امید رفتن روی سکو، از جمله اهداف ورزشکاران این رشته است. موآی تای ورزش ملی تایلند در برمه، کامبوج و مالزی هم عاشقان زیادی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه در رودخانه کنگو؛ لحظه غرق شدن لنج مملو از مسافر و بار؛ ده‌ها نفر جان باختند

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ مجموع مدال‌های ایران به ۳ طلا، ۹ نقره و ۱۰ برنز رسید

جنجال پیرامون حضور زنان ورزشکار ایرانی بدون حجاب اجباری در مسابقات موی‌تای ازبکستان