نماینده جدایی طلبان اوکراین: ماریوپول مشمول منطقه حائل نمی شود

نماینده جدایی طلبان اوکراین: ماریوپول مشمول منطقه حائل نمی شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیش از یک سال از آغاز درگیریهای مسلحانه جدایی طلبان طرفدار روسیه با دولت مرکزی اوکراین می گذرد. سه ماه از زمان توافق طرفین در مینسک برای برقراری آتش

آگهی

بیش از یک سال از آغاز درگیریهای مسلحانه جدایی طلبان طرفدار روسیه با دولت مرکزی اوکراین می گذرد.

سه ماه از زمان توافق طرفین در مینسک برای برقراری آتش بس می گذرد اما این آتش بس بارها از سوی هر دو طرف نقض شده است.

دنیس پوشیلین، نماینده جدایی طلبان در مذاکرات مینسک در گفتگو با خبرنگار یورونیوز تاکید می کند که آنها به توافقنامه احترام می گذارند، با این وجود می گوید: «ما اکنون فقط بر اساس توافقنامه مینسک عمل می کنیم. در این توافقنامه درباره منطقه حائل تعیین شده در ۱۹ سپتامبر صحبت می شود اما دو منطقه ماریوپول و سورودونتسک مشمول این منطقه حائل نیستند. ما در حال حاضر درصدد اجرای این سند هستیم؛ این مجموعه شامل توافقات ۱۲ فوریه نیز می شود و اگر علاوه بر ما مقامات کی یف هم به این توافقنامه احترام بگذارند، آنگاه می توانیم روابط جدیدی را با کی یف بر اساس اصول استقلال برقرار کنیم.»

نبرد در مناطق شرقی اوکراین، بویژه در استانهای دونتسک و لوهانسک که اکثر ساکنان آن به زبان روسی سخن می گویند همچنان ادامه دارد. به گفته کی یف و کشورهای غربی، جدایی طلبان این منطقه، بیش از یک سال است که از حمایتهای نظامی روسیه برخوردارند، امری که بارها توسط کرملین رد شده است.

فرای صحت و یا سقم این ادعا، آنچه روشن است این است که طی یکسال اخیر ساکنان شرقی اوکراین هزینه بسیار سنگینی را در قبال رقابتهای سیاسی پرداخته اند.

یکی از ساکنان دونتسک می گوید: «این چیزیست که آنها آتش بس می نامند. طی این سه روز، آنها هر روز از ۶ صبح جنگ را شروع کردند. دیروز در ساعت ۱۱ برق به دلیل گلوله باران قطع شد. آنها از اینجا شلیک می کنند و اوکراین هم از آنسو. ما اینجا و در این وضعیت گیر کرده ایم.»

بنا بر گزارش مقامات اوکراین، این درگیری ها تاکنون بیش از ۶ هزار کشته برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم