داعش کنترل پالمیرا را در اختیار گرفت

داعش کنترل پالمیرا را در اختیار گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سوریه تایید کرد که داعش، کنترل بیشتر مناطق شهر تاریخی پالمیرا را در اختیار گرفته است. نبرد میان ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دولت اسلامی که روز

آگهی

سوریه تایید کرد که داعش، کنترل بیشتر مناطق شهر تاریخی پالمیرا را در اختیار گرفته است. نبرد میان ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دولت اسلامی که روز چهارشنبه شدت گرفته بود، در ساعات پایانی روز به عقب نشینی نیروهای دولتی و تسلط داعش بر این شهر باستانی انجامیده است.

“مامون عبدالحکیم” رییس سازمان آثار باستانی سوریه، ضمن درخواست برای توقف این نبرد، از جامعه بین المللی برای نجات پالمیرا کمک خواست: «این یک جنگ بین المللی است. اگر آنها موفق شوند پالمیرا را بگیرند، این صرفا یک پیروزی بر مردم سوریه نیست، پیروزی بر امریکا، چین، روسیه، انگلیس و تمام جامعه جهانی محسوب می شود.»

پیش تر، “ایرینا بوکووا” مدیر کل یونسکو، گفته بود: «این حملات، مکانهای باستانی در خاورمیانه و تمدن این منطقه را با خطر روبرو ساخته است.»

پالمیرا علاوه بر اینکه به سبب قدمت میادین و ستونهایش مورد توجه بسیاری قرار دارد، به لحاظ استراتژیک نیز منطقه پراهمیتی به حساب می آید. پیش تر، بسیاری از مجسمه های موجود در این شهر به مکان امن انتقال داده شده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر کل یونسکو: پالمیرا نباید نابود شود

آیا پالمیرا در خطر تخریب توسط گروه «دولت اسلامی» است؟

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد