درگیری در تعز باوجود اعلام آتش بس در یمن

درگیری در تعز باوجود اعلام آتش بس در یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهر تعز واقع در جنوب یمن روز شنبه شاهد حملات هوایی و نیز درگیری هایی پراکنده میان هواداران رئیس جمهوری تبعیدی و حوثی ها بود. ناآرامی در تعز در حالی

آگهی

شهر تعز واقع در جنوب یمن روز شنبه شاهد حملات هوایی و نیز درگیری هایی پراکنده میان هواداران رئیس جمهوری تبعیدی و حوثی ها بود. ناآرامی در تعز در حالی است که از سه شنبه آتش بس پنج روزه اعلام شده است.

همزمان دومین بخش از کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد به صنعا، پایتخت این کشور رسید.

علی زابارا، از اعضای دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یمن می گوید: «آنچه اینجا می بیند رسیدن محموله ای به وزن ۲۰تن است که برای آوارگان به ویژه در پناهگاه ها و در میان کسانی که در مناطق مختلف آسیب دیده اند، توزیع می شود. این محموله شامل پتو، تشک، دیگ و چیزهایی از این قبیل است.»

علی خامنه ای، رهبر حکومت جمهوری اسلامی ایران نیز در تازه ترین سخنرانی اش آمریکا را به «کشتار کودکان و زنان بی گناه در یمن» متهم کرد. وی همچنین با تاکید بر اینکه ایران به «کمک به مردم یمن» ادامه خواهد داد، گفت: «اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.»

جمهوری اسلامی ایران متهم به حمایت مالی و نظامی از شورشیان شیعه مذهب، مشهور به حوثی ها است. دولت ایران این اتهام را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد