اقبال «مادر من» و ناکامی «دریای درختان» در جشنوراه کن

اقبال «مادر من» و ناکامی «دریای درختان» در جشنوراه کن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مادر من» تازه ترین ساخته نانی مورِتی، فیلمساز ایتالیایی در بخش رسمی رقابت در شصت و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش درآمد. این اثر با

آگهی

«مادر من» تازه ترین ساخته نانی مورِتی، فیلمساز ایتالیایی در بخش رسمی رقابت در شصت و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش درآمد.

این اثر با الهام از زندگی کارگردان، داستان فیلمسازی است که در دوره ای بحرانی از زندگی اش با سوگ از دست دادن مادرش دست به گریبان می شود. این کارگردان می گوید که هرگز نتوانسته خود را برای به عهده گرفتن نقش اول این فیلم در نظر بگیرد. «مادر من» با استقبالی چشمگیر رو به رو شد.

فِدِریک پونسار، خبرنگار یورونیوز از محل برپایی این جشنواره در شهر کن گزارش می دهد: «پس از حضور بسیاری از تازه کاران در آغاز رقابت، اکنون وقت حضور برندگان قدیمی نخل طلا بر فرش قرمز است. هنگامی که نانی مورتی فیلمی ارایه می کند که گاس ون سنت [فیلمساز آمریکایی] را اغوا می کند و تحت تاثیر این ملودرام قرار می دهد.»

«دریای درختان» ساخته گاس ون سنت نیز دیگر فیلمی است که در سومین روز برپایی شصت و هشتمین دوره این جشنواره به نمایش درآمد.

نویسنده فیلمنامه «دریای درختان» کریس اسپرلینگ است. این فیلم درباره مردی آمریکایی است که قصد خودکشی دارد و بر اثر گمشدن در یک جنگل با مردی ژاپنی دوست می شود. این فیلم با انتقادهای فراوانی رو به رو شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلبوم عکس از شب آخر جشنواره کن ۲۰۲۳؛ از فرش قرمز اختتامیه تا اهدای جوایز

جشنواره کن ۲۰۲۳؛ «آناتومی یک سقوط» برنده جایزه نخل طلا شد

نام‌های بزرگ در جشنواره کن؛ کدام فیلم‌ها بخت بیشتری برای کسب نخل طلا دارند؟