ابهام درباره اعدام وزیر دفاع کره شمالی با ضدهوایی

ابهام درباره اعدام وزیر دفاع کره شمالی با ضدهوایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

خبر اعدام وزیر دفاع کره شمالی با شلیک گلوله ضد هوایی به سرعت به یکی از پربیننده ترین اخبار رسانه های جهان بدل شد. با این حال، سازمان اطلاعات کره جنوبی پذیرفته است که پیش از انتشار این خبر، صحت و سقم آن را بررسی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از اعضای سازمان امنیت داخلی کره جنوبی گفته است که تنها در یک مورد می توان مطمئن بود و آن اینکه هیون یونگ چول، وزیر دفاع، مورد خشم رهبر کره شمالی قرار گرفته است اما احتمال اعدام وی باید از طریق منابع معتبر، تائید شود.

یکی از نمایندگان پارلمان کره جنوبی هم با اشاره به انتشار تصویر وزیر دفاع کره شمالی در کنار کیم اون جونگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «سیاستمداران مغضوب در کره شمالی به سرعت ناپدید می شوند اما، رسانه های دولتی پیونگ یانگ روز دوازدهم ماه مه، تصویر وی را منتشر کرده اند. اگر وی واقعا مورد خشم رهبر این کشور قرار گرفته بود، رسانه های این کشور حق ارتکاب چنین اشتباهی را نداشتند.»

به علاوه، با جستجوی نام هیون یونگ چول در سایت اینترنتی روزنامه حزب کار کره شمالی و همچنین سایت دولت این کشور، صدها مطلب در مورد وی و ده ها مقاله از وزیر دفاع این کشور می بینیم؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ و پس از اعدام جانگ-سونگ تائک به دستور کیم اون جونگ، نام وی به سرعت از تمام سایت های اینترنتی کره شمالی پاک شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد