فرانسوا اولاند قاره آمریکا و منطقه کارائیب را بازیگران بزرگ قرن ۲۱ خواند

فرانسوا اولاند قاره آمریکا و منطقه کارائیب را بازیگران بزرگ قرن ۲۱ خواند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه وارد کوبا شد. این اولین دیدار رسمی یکی از مقامات اتحادیه اروپا از این کشور کمونیستی پس از بهبود روابط

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه وارد کوبا شد. این اولین دیدار رسمی یکی از مقامات اتحادیه اروپا از این کشور کمونیستی پس از بهبود روابط سیاسی میان هاوانا و واشنگتن محسوب می شود.

از آنجا که رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا در زمان ورود آقای اولاند در راه بازگشت از سفر رم بود، آقای اولاند در فرودگاه هاوانا مورد استقبال «روخلیو سیرا»، معاون رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

آقای اولاند روز دوشنبه از دانشگاه هاوانا بازدید کرد و مقابل دانشجویان به سخنرانی پرداخت. او گفت: «فرانسه همواره از خواسته های اقتصادی آمریکای لاتین برای توزیع عادلانه ثروت حمایت کرده است. امروز قاره شما و منطقه کاراییب به بازیگران بزرگ قرن ۲۱ تبدیل شده اند.» در این سفر، پنج تن از وزیران و گروهی از تجار و سرمایه گذاران فرانسوی آقای اولاند را همراهی می کنند.

مانوئل یهپیس، تحلیلگر سیاستهای بین المللی در این باره می گوید: «قبلا، هر حرکتی توسط فرانسه و یا دیگر متحدان آمریکا برای نزدیک شدن به کوبا، توسط آمریکا با سوء ظن نگریسته می شد، اما اکنون آغاز گفتگوها میان کوبا و ایالات متحده آمریکا راه را برای عادی سازی روابط هموار کرده است.»

بازدید آقای اولاند از کوبا بخشی از برنامه سفر او برای بازدید از منطقه کاراییب، بویژه سفر به گوادلوپ، بخشی سرزمینهای ماورای بحار فرانسه است.

قرار است آقای اولاند علاوه بر دیدار با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا مرکز فرهنگی جدید فرانسه در کوبا را نیز افتتاح کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد