مرکل: همکاری میان دستگاه های اطلاعاتی کشورهای دوست در مقابله با تروریسم ضروری است

مرکل: همکاری میان دستگاه های اطلاعاتی کشورهای دوست در مقابله با تروریسم ضروری است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از همکاری میان سرویس اطلاعات و امنیت برون مرزی کشورش و آژانس امنیت ملی آمریکا دفاع کرد. صد اعظم آلمان با اشاره به ماجرای

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از همکاری میان سرویس اطلاعات و امنیت برون مرزی کشورش و آژانس امنیت ملی آمریکا دفاع کرد.

صد اعظم آلمان با اشاره به ماجرای شنود مکالماتش توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، از یکسو جاسوسی میان کشورهای دوست را غیرقابل قبول خواند و از سوی دیگر بر ضرورت همکاری میان دستگاه های اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

او افزود: «به منظور رفع نیاز آژانس های اطلاعاتی در اجرای وظایفشان، دولت آلمان هرکاری خواهد کرد. آژانس های اطلاعاتی از جمله مهمترین آنها، آژانس امنیت ملی آمریکا تنها در همکاری با یکدیگر می توانند با تهدیدهای بین المللی تروریسم مقابله کنند.»

پس از رسوایی جاسوسی سال ۲۰۱۳ که هفته ها بر فضای سیاسی آلمان سایه افکنده بود، این نخستین باراست که خانم مرکل بطورعلنی از چنین موضوع حساسی سخن می گوید.

به گزارش رسانه های آلمان، سرویس اطلاعات و امنیت برون مرزی این کشور سازمان های اطلاعاتی آمریکا را در موارد مختلف از جمله جاسوسی از وزیر امور خارجه فرانسه و کمیسیون اروپایی یاری کرده است.

بنا به ادعای اشپیگل تشکیلات اطلاعاتی آلمان در سال ۲۰۱۳ دوازده هزار آدرس کاربران مختلف از جمله مسئولان مقام های دولتی را که از طریق آژانس امنیت ملی آمریکا رهگیری شده بودند از بین برده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشای کمک سرویس اطلاعاتی دانمارک به آمریکا در جاسوسی از رهبران اروپایی

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد