دیدار بنیامین نتانیاهو با سرباز اتیوپیایی تباری که مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته بود

دیدار بنیامین نتانیاهو با سرباز اتیوپیایی تباری که مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با داماس پاکادا، سرباز اتیوپیایی تباری که توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، دیدار کرد. ضرب و شتم

آگهی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه با داماس پاکادا، سرباز اتیوپیایی تباری که توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، دیدار کرد.

ضرب و شتم این سرباز اعتراضات جامعه یهودیان اتیوپیایی تبار اسرائیل را بدنبال داشت که به زد و خوردهایی میان معترضان و پلیس انجامید.

داماس پاکادا می گوید: «حس غم انگیزی دارم زیرا تظاهرات روز یک شنبه به خشونت علیه پلیس و غیر نظامیان انجامید. من از اعتراضات حمایت می کنم و در کنار آنها هستم. امیدوارم این موضوع درک شود که جامعه اتیوپیایی ها بخشی از جامعه اسرائیل اند.»

یک شنبه شب تل آویو صحنه درگیری میان یهودیان اتیوپیایی تبار و پلیس بود. در جریان این درگیری های خشونت بار بیش از ۶۰ نفر زخمی و ۴۰ نفر دستگیر شدند.

این اعتراضات که ابتدا در بیت المقدس آغاز شده بود، بعد از انتشار فیلمی رخ داد که نشان می داد داماس پاکادا مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته است. معترضان معتقدند که جامعه یهودیان اتیوپیایی تبار اسرائیل در حال تجربه تبعیض نژادی هستند.

یهودیان اتیوپی از سه دهه پیش مهاجرتشان را به اسرائیل آغاز کردند. آنها که از فقیرترین یهودیان جامعه اسرائیل به شمار می روند از نژاد پرستی، نبود فرصت های شغلی، فقر و آزار و اذیت پلیس شکایت دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟

حمله احتمالی به ایران چه خطراتی برای اسرائیل خواهد داشت؟