گروگانهای آزاد شدۀ بوکوحرام در وضعیت روانی بدی قرار دارند

گروگانهای آزاد شدۀ بوکوحرام در وضعیت روانی بدی قرار دارند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقامات نیجریه از اسکان دهها نفر از گروگان های بوکوحرام که توسط ارتش نیجریه نجات یافته اند، در اردوگاه یولا خبر دادند. این گروگان ها شامل ۲۷۵ نفر از

آگهی

مقامات نیجریه از اسکان دهها نفر از گروگان های بوکوحرام که توسط ارتش نیجریه نجات یافته اند، در اردوگاه یولا خبر دادند. این گروگان ها شامل ۲۷۵ نفر از زنان و کودکانی هستند که در روز پنجشنبه، سی ام آوریل توسط ارتش نیجریه در جنگل های «سامبیسا» از دست بوکوحرام نجات داده شده اند. پیش از آن نیز ۴۰۰ گروگان دیگر گروه اسلامگرای بوکوحرام توسط ارتش نیجریه در شمال این کشور آزاد شده بودند.

این گروه اسلامگرا از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بیش از دوهزار زن و دختر جوان را از مناطق شمالی این کشور ربوده و به گروگان گرفته است.

یکی از زنانی که در این عملیات آزاد شده، در شرح آنچه که بر وی رفته است، می گوید: «بعد از آنکه مرا به گروگان گرفتند به من گفتند که باید با یکی از فرماندهان ازدواج کنم. وقتی فهمیدند که من باردار هستم به من گفتند که چون یک بی ایمان مرا حامله کرده است او را کشته اند و بعد از آنکه فرزندت به دنیا آمد، تو با فرماندۀ ما ازدواج خواهی کرد. همان شب فرزندم به دنیا آمد اما صبح فردا سربازان به منطقه حمله کردند و ما را نجات دادند.» وضعیت روحی و روانی این گروگان های آزاد شده نیز نگران کننده گزارش می شود. دکتر محمد امین سلیمان، رییس سازمان امداد رسانی استان آداماوا در شمال نیجریه در این باره می گوید: «حتی کسانی که توانسته اند پیش از به گروگان گرفته شدن از خانه های خود بگریزند، با مشکلات روحی و روانی روبرو هستند. این گروگانهایی که نجات یافته اند چندین ماه در شرایط وحشتناک در اسارت بودند و وضعیت بدی دارند.»

بوکوحرام این زنان و دختران ربوده شده را بعد از مسلمان شدن، به اجبار به ازدواج اعضای این گروه اسلامگرا در می آورد. این گروه که به تازگی نیز با دولت اسلامی بیعت کرده است، تلاش می کند در شمال نیجریه دولت اسلامی تشکیل دهد. بوکوحرام در سال گذشته بیش از دویست دانش آموز یک مدرسه را در شهر «جیبوک» در شمال این کشور ربود که از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست. این گروه تهدید کرده بود در صورتیکه دولت نیجریه شرایط استقرار دولت اسلامی را در شمال این کشور نپذیرد، این دختران را به عنوان برده به فروش می گذارد.

درگیری میان این گروه اسلامگرای تروریستی و دولت نیجریه تاکنون در این کشور ۱۵۰۰۰ قربانی برجای گذاشته است.

از آغاز سال جدید میلادی، ائتلاف چندملیتی با همکاری کشورهایی نظیر چاد، نیجر و کامرون و بمنظور کمک به نیجریه برای سرکوب بوکوحرام تشکیل شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند