اعتراضات مخالفان دولت در بروندی وارد دومین هفته خود شد

اعتراضات مخالفان دولت در بروندی وارد دومین هفته خود شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از دو روز وقفه، تنش و ناآرامی بار دیگر روز دوشنبه به خیابان های بوجومبورا، پایتخت جمهوری آفریقایی بروندی بازگشت. بدین ترتیب، اعتراضات علیه نامزدی

آگهی

پس از دو روز وقفه، تنش و ناآرامی بار دیگر روز دوشنبه به خیابان های بوجومبورا، پایتخت جمهوری آفریقایی بروندی بازگشت. بدین ترتیب، اعتراضات علیه نامزدی سه باره رئیس جمهور پیر نکورونزیزا در انتخابات آتی ریاست جمهوری، وارد دومین هفته خود شد.

موج این اعتراضات خشونتبار از هفته گذشته آغاز شد. به گفته فعالان مدنی در این اعتراضات دست کم هفت تن از جمله دو نیروی پلیس جان باختند. پلیس نیز بیش از ۶۰۰ نفر را در ارتباط با این اعتراضات بازداشت کرده است.

در این تظاهرات، شماری از معترضان با بستن دهانهای خود مخالفتشان را نسبت به بسته شدن ایستگاههای رادیو و رسانه های مجازی نظیر فیسبوک و توییتر اعلام کردند.

دولت بروندی هفته گذشته در اقدامی سه شبکه رادیودیی از جمله شبکه مستقل آر پی ای را تعطیل کرد. دولت ادعا کرده است که این رسانه ها موجب شعله ور شدن اعتراضات ضددولتی در سطح کشور شده اند.

پیر نکورونزیزا، رئیس جمهوری کنونی بروندی پس از ۱۲ سال جنگ داخلی، در سال ۲۰۰۵ قدرت را در اختیار گرفت. نامزدی وی برای سومین دوره در انتخابات ریاست جمهوری، مغایر با قانون اساسی این کشور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی؛ نامزد طرفدار اوکراین و سیاستمدار طرفدار روسیه به دور دوم راه یافتند

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند