تلاش تشکل های غیر دولتی برای امداد رسانی به زلزله زدگان در نپال

تلاش تشکل های غیر دولتی برای امداد رسانی به زلزله زدگان در نپال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با افزایش تعداد مجروحان در نپال در پی زمین لرزه در این کشور، یورو نیوز با سارا بلین، مسئول فرانسوی تشکل غیر دولتی وابسته به سازمان جهانی

آگهی

همزمان با افزایش تعداد مجروحان در نپال در پی زمین لرزه در این کشور، یورو نیوز با سارا بلین، مسئول فرانسوی تشکل غیر دولتی وابسته به سازمان جهانی معلولان که در این کشور در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان است گفت و گویی ترتیب داده است.

یورنیوز: شرایط را در این شهر چگونه توصیف می کنید. آیا می توانید گزارشی از وضعیت بی خانمان ها در این شهر به ما بگویید؟

بلین: همانطور که می بینید شرایط انسانی بسیار وخیم است و سرپناههای موقت نیز تاکنون برپا نشده اند. تنها فضاهای آزاد هستند که چادرهایی در آنها قرار داده شده که از جنس پلاستیک است و بسیار نامناسب برای اقامت. متاسفانه هوا هم بارانی است و شرایط ماندن در این چادرها زیر سنگینی آبی که روی آن جمع شده سخت تر هم شده است.
سیستم تخلیه آب در سطح خیابان ها وجود ندارد و شاهد بودیم که مردم با پای برهنه در تلاش هستند تا آبهای جمع شده را از زیر چادرها بیرون ببرند.

*یورونیوز: شما در محل حضور دارید و اولین تشکل غیر دولتی بودید که به انجا رفتید. هدف سازمان شما مداخله در زمان هایی است که مواردی مانند جنگ و قطع عضو رخ می دهد تا بتوانید به مجروحان کمک کنید. این روزها شما در شرایط اضطراری چه می کنید؟

بلین: نخستین عملیات کمک از سوی ما تنها ۳ ساعت پس از زمین لرزه آغاز شد. اعضای ما به نزدیکترین بیمارستانی که در کنار دفتر کار ما بود رفتند و عملیات نجات و کمک به اسیب دیدگان را آغاز کردیم.

هربار که می بینیم که یکی از مجروحان به جراحی نیاز دارد وارد عمل می شویم . تمامی تجهیزاتی را که در انبار داشتیم به بیمارستان منتقل کردیم.
سازمان بین المللی معلولان خیلی به سرعت خود را در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده بود و مشخص بود که افراد بیشتری به کمک نیاز دارند، مستقر کرد و امیدواریم بتوانیم که فردا نیز در مناطقی از کشور که دسترسی به آنها مشکل تر است وارد شویم و کمک رسانی را اغاز کنیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمادگی برای شرایط اضطراری؛ آژیر خطر پس از ۳۰ سال در سراسر آلمان به صدا در آمد

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند