قتل های زنجیره ای در کی یف؛ یک روزنامه نگار ترور شد

قتل های زنجیره ای در کی یف؛ یک روزنامه نگار ترور شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی یف، پایتخت اوکراین در طول ۲۴ ساعت شاهد دو قتل مشکوک دیگر بود. «اولس بوزینا» روزنامه نگار و نویسنده منتقد دولت جدید اوکراین روز پنجشنبه توسط دو مرد

آگهی

کی یف، پایتخت اوکراین در طول ۲۴ ساعت شاهد دو قتل مشکوک دیگر بود. «اولس بوزینا» روزنامه نگار و نویسنده منتقد دولت جدید اوکراین روز پنجشنبه توسط دو مرد مسلح نقاب دار در منطقه شوچنکو کشته شد.

یک روز پیش از آن نیز «اولخ کلاشنیکوف» عضو سابق پارلمان از حزب مناطق ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری وقت اوکراین، در حمله مشابهی در خانه اش به ضرب گلوله به قتل رسید.

«آنتون هراشچنکو»، مشاور ارشد وزیر کشور اوکراین این دو قتل را بسیار شبیه به یکدیگر توصیف کرد که به دقت طراحی شده بوده اند.

وی افزود: «این باور وجود دارد که احتمالا سازمان اطلاعات و جاسوسی روسیه در این قتل ها دست دارد تا وانمود کند که در اوکراین شهروندان حامی روسیه و مخالف دولت اوکراین به قتل می رسند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، طی مصاحبه ای در تلویزیون این کشور انگیزه قتل های اخیر در اوکراین را سیاسی دانست و آن را با قتل بوریس نمتسوف، از رهبران مخالفان کرملین مقایسه کرد.

آقای پوتین گفت در حالی که در روسیه با تمام توان تلاش شده تا قاتلان نمتسوف دستگیر شوند در اوکراینی که تظاهر می کند دولتی دموکراتیک است و می خواهد تا بخشی از اروپای دموکراتیک باشد چنین کاری صورت نمی گیرد و اروپا و آمریکای شمالی نیز صحبتی از این قتل ها و آمران آنها به میان نمی آورند.

در طول سه ماه گذشته حداقل هشت نفر از افراد مرتبط با دولت پیشین در اوکراین کشته شده اند.

مقامات اوکراینی دلیل مرگ برخی از افراد را ابتداء خودکشی اعلام کردند اما بعدها احتمال ترور شدن آنها را مردود ندانستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخریب نمادهای ملی‌ در اوکراین؛ روسیه کی‌یف و خارکیف را با حملات مرگبار موشکی و پهپادی هدف قرار داد

اوکراین: حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه بیش از ۱۰۰ کشته و مجروح به جا گذاشت

حملات روسیه به پایتخت و زیرساخت‌های بندری اوکراین؛هلند ۱۸ فروند جنگنده «اف-۱۶» به کی‌یف تحویل می‌دهد