ارتش کلمبیا حملات هوایی به شورشیان فارک را از سر می گیرد

ارتش کلمبیا حملات هوایی به شورشیان فارک را از سر می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش کلمبیا، بدنبال کشته شدن ۱۰ سرباز و زخمی شدن ۱۷ سرباز توسط شورشیان فارک در استان کائوکا اعلام کرد حملات هوایی به پایگاه های این گروه را از سر می

آگهی

ارتش کلمبیا، بدنبال کشته شدن ۱۰ سرباز و زخمی شدن ۱۷ سرباز توسط شورشیان فارک در استان کائوکا اعلام کرد حملات هوایی به پایگاه های این گروه را از سر می گیرد. شورشیان فارک در ماه دسامبر گذشته بطور یکجانبه آتش بس اعلام کرده بودند.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در واکنش به حمله روز چهارشنبه فارک گفت:«تصمیم آتش بس یکجانبه نه دادنی است نه گرفتنی، تکرار می کنم نه دادنی است و نه گرفتنی. آن آتش بسی که به درگیری پایان دهد نتیجه توافقی دایمی و با راستی آزمایی همراه خواهد بود.»

دور جدید درگیری ها در حالی آغاز می شود که دولت کلمبیا و شورشیان فارک از سال ۲۰۱۲ میلادی در کوبا برای دستیبابی به صلح مذاکره می کنند.

فارک ارتش کلمبیا را مسئول شکسته شدن آتش بس می داند و حمله روز چهارشنبه به سربازان را پاسخی به عملیات نظامی ارتش کلمبیا علیه چریک های خود می خواند.

شورشیان فارک از سال ۱۹۶۴ میلادی برای بر سر کار آوردن رژیمی مارکیستی در کلمبیا مبارزه می کنند. تا به امروز ۲۲۰ هزار نفر در جریان درگیری این گروه با نیروهای ارتش و دولت کلمبیا کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشاهده یک پرنده‌ کمیاب نیمه نر و نیمه ماده برای اولین بار در ۱۰۰ سال اخیر

کلمبیا «بزرگترین گنج تاریخ بشر» را از زیر آب بیرون می‌کشد

کلمبیایی‌ها روز جهانی تنبلی را امسال نیز جشن گرفتند