اشغال ناحیه سکونت آوارگان فلسطینی در حومه دمشق به دست گروه موسوم به دولت اسلامی

اشغال ناحیه سکونت آوارگان فلسطینی در حومه دمشق به دست گروه موسوم به دولت اسلامی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جهادی های گروه داعش در پیشروی خود در مناطقی از کشور سوریه موفق به در دست گرفتن اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک، در حومه شهر دمشق، شدند. چهارشنبه،

آگهی

جهادی های گروه داعش در پیشروی خود در مناطقی از کشور سوریه موفق به در دست گرفتن اردوگاه آوارگان فلسطینی در یرموک، در حومه شهر دمشق، شدند. چهارشنبه، اول آوریل، نیروهای داعش توانستند کنترل این اردوگاه را از دست دیگر گروه های مخالف بشار اسد چون شاخه القاعده سوریه و گروه فلسطینی اکناف بیت المقدس، در دست گیرند.

دستیابی به این ناحیه، یک دستاورد بزرگ برای گروه داعش محسوب می شود. یرموک در شش کیلومتری دمشق، مرکز قدرت سیاسی دولت سوریه واقع است.

تا پیش از مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، این ناحیه از یرموک نزدیک نیم میلیون از آورگان فلسطینی را در خود جای داده بود. از دسامبر سال ۲۰۱۲ این منطقه توسط شورشیان اداره می شد.

از ماه ژوییه ۲۰۱۳ این منطقه تحت محاصره ارتش سوریه درآمد. ادامه یافتن جنگ و محاصره در این منطقه شرایط بسیار سخت زندگی را برای ساکنان به همراه آورده است.

این در حالیست که علیرغم نیازهای ساکنان این ناحیه، ارسال کمکهای بشر دوستانه سازمان ملل بارها دچار مشکل شد. آخرین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی، به دلیل درگیریها در این ناحیه، ۱۳۱ روز رساندن هرگونه ماده غذایی به این ناحیه ممکن نبود.

از دیگر سوی، شورشیان سنی مذهب وابسته به جبهه نصرت، احرار شام و جندالاقصی توانسته اند شهر ادلب در شمال غربی سوریه را در دست گیرند. این گروه های مستقل از گروه موسوم به “دولت اسلامی” خواستار برقراری شریعت در مناطق تحت سلطه خود هستند. رقه شهر دیگری در شمال غربی سوریه است که تحت حاکمیت گروه داعش قرار دارد.

وانگهی دولت مرکزی سوریه آخرین پاسگاه مرزی خود با اردن را در نبرد با شورشیان از دست داده است. این نقطه مرزی دارای اهمیت استراتژیک برای تامین مهمات و آذوقه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد