از نگاهی به رقابتهای کرلینگ زنان تا آشنایی با اسکواش

از نگاهی به رقابتهای کرلینگ زنان تا آشنایی با اسکواش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملکه کرلینگ دنیا سی و هفتین دوره رقابتهای جهانی کرلینگ زنان به میزبانی ساپوروی ژاپن برگزار شد. سوییس، مدافع عنوان قهرمانی و کانادایی های مدعی، همانند

آگهی

ملکه کرلینگ دنیا

سی و هفتین دوره رقابتهای جهانی کرلینگ زنان به میزبانی ساپوروی ژاپن برگزار شد. سوییس، مدافع عنوان قهرمانی و کانادایی های مدعی، همانند سال گذشته به دیدار نهایی راه یافتند.

سوییسی ها بدنبال سومین عنوان قهرمانی خود طی چهار سال گذشته بودند و کانادایی ها در تلاش برای بهبود تعداد مدالهای طلای خود و رساندن آن به عدد شانزده.

این برای سومین بار طی سال جاری میلادی بود که این دو تیم رودرروی هم قرار می گرفتند.

سوییسی ها دو بازی قبلی را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. بازی فینال هم با همان حال و هوا آغاز شد. سوییسی ها در هدف گرفتن «خانه» موفق تر نشان دادند.

هیجان وقتی به اوج رسید که آلینا پائتز و همتیمی هایش در جارو کردن مسیر سنگ هم عالی ظاهر شدند تا سوییس در نهایت با نتیجه 5 بر 3 پیروز و مدال طلا را از آن خود کند و دارنده طلای المپیک به مدال نقره بسنده کند.

روسیه هم در بازی رده بندی با نتیجه 13 بر4 بر اسکاتلند غلبه کرد و به مدال برنز رسید تا نتایج سال گذشته تکرار شود.

رقابتهای شمشیربازی بوداپست

بعد از مسابقات شمشیر بازی قطر، نوبت به جایزه بزرگ بوداپست رسید و رقابت شمشیر بازان در ماده اپه.
پانصد شمشیر زن برتر دنیا با یکدیگر رقابت کردند تا در نهایت در دو قسمت مردان و زنان، قهرمانان مشخص شود.

نیکولای نوویسولو، شمشیر باز اهل استونی فاتح ماده «اپه» مسابقات جایزه بزرگ بوداپست شد. این شمشیرباز 34 ساله در دیدار پایانی با حساب 15 بر 6
ایوان تره وقُ فرانسوی (کوبایی الاصل) را از پیش رو بر داشت تا مدال طلا را به گردن بیاندازد. او دو عنوان قهرمانی جهان (2010 پاریس و 2013 بوداپست) را در کارنامه دارد.

بنجامین استفان از سوییس هم بعنوان نفر سوم روی سکو رفت و برنز گرقت.

اما در قسمت زنان قهرمانی به شین آ لام، شمشیرباز اهل کره جنوبی رسید. او در مبارزه پایانی با ارائه یک بازی سراسر تکنیکی آنا ماریا برانزا، قهرمان اروپا در سال 2013 میلادی را شکست داد.

در وقت قانونی این بازی پایاپای با نتیجه چهار بر چهار به پایان رسید تا کار به وقت اضافه بکشد. در وقت اضافه شین آ لام با کسب امتیاز 9 در برابر 5 حریف رومانیایی خود را وادار به تسلیم کرد.

جایزه بزرگ بعدی شمشیربازی بیست و دوم ماه مه در ریودوژانیروی برزیل برگزار خواهد شد.

رقابتهای قایقرانی سرعت دوبی

سری رقابتهای جهانی «ایکس کت» هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سرعت این قایقها به لطف موتورهای شش سیلندر می تواند تا 120 مایل در ساعت، یعنی بیش از 193 کیلومتر در ساعت برسد. رقابتهای فرمول یک البته از نوع آبی آن.

بعد از فجیره، نوبت به میزبانی دوبی رسید؛ میزبانی مرحله دوم سری رقابتهای قهرمانی قایقرانی سرعت.

تیم «ایکس دوبی»، مدافع عنوان
قهرمانی، علیرغم شروعی ناامید کننده در مرحله نخست، در مرحله دوم ثابت کرد از توانایی بالایی برخوردار است.

آگهی

عارف سیف الزفین و نادر بن هندی از همان ابتدا یک سر و گردن بالاتر نشان دادند و از رقبایشان فاصله گرفتند.

«تی-بون استیشن» که چند صدمتر مانده به خط پایان، پیشتاز بود دچار مشکل فنی شد و بهترین فرصت برای قهرمانی «ایکس دوبی» فراهم شد.

بدین ترتیب «ایکس دوبی» با پیشی گرفتن میلیمتری از «ابوظبی» موفق شد به سختی این مرحله را به نام خود ثبت کند.

اما تیم ابوظبی همچنان پیشتاز جدول کلی است. مرحله سوم این رقابتها ماه مه در اروپا برگزار می شود.

گفتگو با شماره یک «اسپورت آکورد»

آگهی

با ماریوس ویزر که ریاست «اسپورت آکورد» را برعهده دارد بتازگی در مسکو هم صحبت شدیم. موسسه ای که همه ورزشهای المپیکی و غیر المپیکی زیرمجموعه اش هستند. از او درباره بلند پروازیهایش پرسیدیم.

ماریوس ویزر: «ورزش زندگی من است. می توانم بگویم که من در واقع با ورزش بزرگ شدم و در گذشته ورزشکار بودم. کاملا خودم را وقف این عرصه کردم . بویژه در گذشته زمان زیادی را به ورزش اختصاص دادم. با جودو شروع کردم. احترام به قوانین، مبارزه با دوپینگ، حمایت ازحکمرانی مطلوب، بازاریابی، مدیریت رسانه ای و اداری از دیگر حوزه های فعالیتم بشمار می آیند. معتقدم وقتی فدراسیونهای بین المللی مثل فدراسیون جودو کارها را بمن واگذار کرده اند ما می توانیم بهترین نتیجه ممکن را بدست آوریم. فقط بدنبال راهی هستم که از طریق آن بتوان پول بیشتری به ورزش سرازیر کرد. اینکه بیشتر عرضه شود، اعتبار بیشتری بدست آورد و در مورد برخی ورزشها تعامل بیشتری صورت بگیرد. و اینکه بتوان جوانان و نسل های جدید را برای روی آوردن به ورزش تشویق کرد. ورزش یک رقابت است، یک مسابقه. یک پروژه واقعا چالش برانگیز است…. و من برای آن آماده ام.»

آشنایی با اسکواش

اسکواش یکی از بازیهای راکتی است و تاریخچه این ورزش به حول و حوش سال 1830 میلادی درانگلستان و ابداع شاگردان مدرسه «هارو» باز می گردد.

امروزه بیش از بیست میلیون نفر در سراسر دنیا اسکواش بازی می کنند. اگر شما هم دوست دارید به این جمع بپیوندید بیشتر با قوانین و اصول اولیه اسکواش آشنا شوید. چند نکته:

آگهی

- پیش از شروع بازی اسکواش که در فارسی با نام «کوبان» هم شناخته می شود گرم کردن بدن و البته توپ ضروریست.

- در مرحله بعد اطمینان حاصل کنید توپی که انتخاب کرده اید مناسب سطح شما باشد. سرعت، قدرت و چابکی از اصول اولیه این ورزش هستند.

- در طول بازی توپ می تواند هر جای دیوار روبروی منطقه سرویس که بین خط اوت بالا و خط اوت پایین موسوم به «تین» باشد را لمس کند.

- در هنگام سرویس زدن، یکی از پاها باید حتما در داخل مربع (باکس) قرار داشته باشد. توپ پس از برخورد به دیوار مقابل با زاویه معینی وارد زمین می شود.

- هر بازیکن به نوبت توپ را با راکت به دیوار روبرو می زند و حریف باید آن را به همان دیوار برگرداند.

آگهی

- ضربه ها باید بگونه ای زده شوند که حریف نتواند به آسانی توپ را به دیوار روبرو برگرداند.

- اگر یک ضربه را از دست بدهید سرویس به حریفتان واگذار می شود و اگر بازهم ناموفق باشید، او یک امتیاز می گیرد.

- مسابقه اسکواش شامل سه یا پنج گیم است: دو گیم از سه گیم یا سه گیم از پنج گیم.

- در هر گیم بازیکنی که زودتر به امتیاز یازده برسد، برنده است، البته حتما با دو اختلاف امتیاز.

- اسکواش بصورت دونفره یا چهار نفره بازی می شود.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکستن رکورد دو تکه کردن هندوانه با شمشیر روی شکم

دنیای ورزش؛ از مسابقات جوجیتسو قهرمانی اروپا تا آشنایی با یک قهرمان پارالمپیک

میراث المپیک آتن، قهرمانی اسنوکر و قهرمانی تنیس روی میز