«نتانیاهو یافتن راهی برای مذاکره با طرف فلسطینی را سخت کرد»

«نتانیاهو یافتن راهی برای مذاکره با طرف فلسطینی را سخت کرد»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نخستین واکنش علنی خود به عقب نشینی نخست وزیر اسرائیل از طرح «راه حل تشکیل دو دولت» یادآور شد که یافتن راهی برای

آگهی

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نخستین واکنش علنی خود به عقب نشینی نخست وزیر اسرائیل از طرح «راه حل تشکیل دو دولت» یادآور شد که یافتن راهی برای مذاکرات جدی با طرف فلسطینی و حل مساله سخت تر شده است.

در گفتگوی باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با وب سایت هافینگتون پست همچنین عنوان شد که شکاف عمیق در روابط اسرائیل و آمریکا به زودی پایان نمی یابد. آقای اوباما گفت: «به او یادآور شدم که اظهار نظرش پیش از انتخابات، یافتن مسیر را در جایی که به جد گمان می رود مذاکرات عملی است، سخت می کند.»

وی به این پرسش که آیا دلیلی دارد باور کنیم او درخصوص دولت فلسطین جدی است، پاسخ داد: «ما سخن او را جدی می گیریم وقتی که می گوید در دوران نخست وزیری اش دولت فلسطینی تشکیل نمی شود. به همین خاطر ما گزینه های موجود دیگر را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که در منطقه شاهد هرج و مرج نخواهیم بود.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از گذشت دو روز از پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات سراسری اسرائیل، در تماسی تلفنی به وی تبریک گفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

وزیر بازرگانی دولت بایدن در سفر چین به دنبال چیست؟

پنتاگون: افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس اثر بازدارندگی بر فعالیت‌های مخرب ایران دارد