مخالفان دولت برزیل در تظاهراتی گسترده خواستار استیضاح رییس جمهوری شدند

مخالفان دولت برزیل در تظاهراتی گسترده خواستار استیضاح رییس جمهوری شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان دولت برزیل روز یکشنبه در بیش از پنجاه شهر این کشور از جمله پایتخت و شهرهای «سائوپائولو» و «ریودوژانیرو» به خیابانها ریختند و ضمن انتقاد از

آگهی

مخالفان دولت برزیل روز یکشنبه در بیش از پنجاه شهر این کشور از جمله پایتخت و شهرهای «سائوپائولو» و «ریودوژانیرو» به خیابانها ریختند و ضمن انتقاد از فساد مقام های دولتی خواهان استیضاح دیلما روسف، رییس جمهوری شدند.

مشکلات اقتصادی و انتشار اخبار مربوط به رسوایی های شرکت نفتی پتروبراس موجی از انتقادها را علیه دولت خانم روسف برانگیخته است.

به باور معترضان، رئیس جمهوری از فساد در این شرکت دولتی بی خبر نبوده چرا که بخش عمده از رشوه خواری ها در دوره او رخ داده است.

یکی از معترضان گفت: « نگرانم که در همه چیز، اقتصاد، بهداشت و سایر حوزه ها دزدی شود.»

دیگری افزود: « به علت دزدی بیش از اندازه، بسیاری از بخش ها از جمله معدن در حال تعطیلی است. من دو بچه دارم و دنیای بهتری را برایشان می خواهم. در حالی که وضع کنونی مناسب نیست.»

دیگری نیز گفت: «این تظاهرات یک هشدار به دولت است. ما خواهان تغییرات هستیم. یا آنها باید عوض شوند یا بار دیگر به خیابان های می آییم.»

بیشتر سیاستمدارانی که در پرونده مربوط به رسوایی فساد مالی شرکت نفتی پتروبراس با اتهام رشوه خواری روبرویند برخاسته از ائتلاف حاکم هستند.

خبرنگار یورونیوزدر سائوپائولو گفت: « در حالی که بحران موجود در دولت برزیل مردم خشمگین را در شهرهای اصلی به خیابان ها کشانده، رئیس جمهوری به تازگی از اتهامات مطرح تبرئه شده و به همراه هوادارانش مخالفان را به کودتا متهم می کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد