آتن «بازرسان مالیاتی غیرحرفه ای» را برای مقابله با فرار مالیاتی بکار می گیرد

آتن «بازرسان مالیاتی غیرحرفه ای» را برای مقابله با فرار مالیاتی بکار می گیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یونان برآن است تا برای جلوگیری از فرار مالیاتی، بازرسانِ مالیاتیِ غیرحرفه ایِ مخفی را به کار گیرد. بر اساس پیشنهاد یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی

آگهی

یونان برآن است تا برای جلوگیری از فرار مالیاتی، بازرسانِ مالیاتیِ غیرحرفه ایِ مخفی را به کار گیرد.

بر اساس پیشنهاد یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان، «دانشجویان، خانه داران و حتی گردشگران» می توانند به طور ساعتی برای مقابله با فرار مالیاتی به کار گرفته شوند.

این پیشنهاد با انتقاد رسانه ها روبرو شده است.

احزاب مخالف از جمله حزب دموکراسی نوین و پاسوک با انتقاد از طرح مذکور آن را «مضحک» و از نظر قانونی نادرست توصیف کرده اند.

یک شهروند ۶۰ ساله و بیکار یونانی که نظر مثبتی به این طرح ندارد می گوید: «اگر آنها می خواهند با فرار مالیاتی مبارزه کنند باید به آنهایی توجه داشته باشند که از پرداخت مالیات خودداری می کنند و پولشان را در خارج از کشور نگاه می دارند.»

با این حال یک گردشگر ۱۷ ساله هلندی در آتن این طرح را مثبت توصیف کرد و گفت: «اگر ساکن اینجا بودم اینکار را می کردم. می توانستم درآمدی کسب کنم و به بهتر شدن وضع کشور کمک کنم. برای اینکه اگر هرکسی مالیاتش را بپردازد اوضاع بهتر خواهد شد. چرا که دولت می تواند بودجه اش را از این راه تامین کند. به نظرم فکر خوبی است.»

پیشنهاد وزیر دارایی یونان یکی از موارد مطرح در اصلاحات هفتگانه ای است که دیروز دوشنبه در بروکسل تسلیم گروه یورو، متشکل از وزیران دارایی حوزه پولی یورو شد.

از دیگر موارد مطرح در این اصلاحات می توان به مبارزه با بحران انسانی در یونان، مبارزه با فساد و تغییرات در بخش دولتی اشاره کرد.

آتن امیدوار است با این اصلاحات بتواند نظر مثبت اتحادیه اروپا را برای دریافت وامی به مبلغ هفت میلیارد و دویست میلیون یورو جلب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دور تازه اعتصاب‌ها در آلمان؛ کشاورزان بزرگراه‌ها را بستند و قطارها هم برای توقف آماده می‌شوند

لغو قانون ممنوعیت مصرف سیگار در نیوزیلند؛ نخست وزیر جدید: نمی‌توانم از درآمد مالیاتی چشم‌پوشی کنم

آغاز اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا؛ کدام پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟