شورای امنیت استفاده از گاز شیمیایی کلر در سوریه را محکوم کرد

شورای امنیت استفاده از گاز شیمیایی کلر در سوریه را محکوم کرد
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه طی قطعنامه ای استفاده از گاز شیمیایی کلر در سوریه را بدون نام بردن از طرفین درگیر در جنگ داخلی این کشور، محکوم

آگهی

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه طی قطعنامه ای استفاده از گاز شیمیایی کلر در سوریه را بدون نام بردن از طرفین درگیر در جنگ داخلی این کشور، محکوم کرد.

از ۱۵ عضو دائم و فعلی شورای امنیت تنها ونزوئلا با این استدلال که این قطعنامه «راه خطرناکی را برای استفاده از قوۀ قهریه باز می کند» به آن رای ممتنع داد. روسیه، متحد دمشق، در تصویب قطعنامه ای که آمریکا ارائه کرده بود با واشنگتن همراه شد و به آن رای مثبت داد.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت:«رژیم اسد برغم پیوستن به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی با روی آوردن به سلاح وحشیانه دیگری بنام گاز کلر در زرادخانه خود، سبعیت خود را بار دیگر در برابر مردم سوریه به نمایش گذاشته است.»

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اتهام استفادۀ رژیم سوریه از سلاح های شیمیایی و گاز کلر را «دروغی بزرگ و شرارت بار» خواند و گفت چنین اتهامی مستحق است تا بسختی محکوم شود.

سوریه بدنبال کشتار صدها نفر در حومه دمشق در حمله ای با گاز سارین در سال ۲۰۱۳ میلادی با نابودی تمام سلاح های شیمیایی خود موافقت کرد.

دمشق و مخالفان مسلح بشار اسد بارها همدیگر را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟

تیراندازی یک نوجوان در مدرسه‌ای در فنلاند یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت