فراخوان اوباما برای مقابله با «ایدئولوژی های نفرت انگیز» جریانهای تندرو

فراخوان اوباما برای مقابله با «ایدئولوژی های نفرت انگیز» جریانهای تندرو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواستار مقابله با «ایدئولوژی های نفرت انگیز» و «وعده های دروغین» جریانهای افراطی شد. رئیس جمهوری آمریکا

آگهی

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواستار مقابله با «ایدئولوژی های نفرت انگیز» و «وعده های دروغین» جریانهای افراطی شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در برابر نمایندگان ۶۰ کشور شرکت کننده در نشست سه روزه مقابله با افراط گرایی در واشنگتن، بر ضرورت بی اعتبار ساختن ایدئولوژی های نفرت انگیز و مقابله با وعده های دروغین جریان های تندرو، با هدف بی اثر کردن تبلیغات گروه های تروریستی در جذب جوانان تاکید کرد.

آقای اوباما ضمن انتقاد از هرگونه نسبت دادن شبکه های گسترده تروریستی به اسلام گفت: «رهبران مسلمان باید با هر فکری که درصدد نشان دادن دشمنی کشور ما با اسلام است مقابله کنند. ما نه با اسلام بلکه با مردمی در جنگ هستیم که اسلام را به انحراف کشانده اند. رهبران سازمان هایی چون داعش، نه رهبران مذهبی بلکه تروریست هایی هستند که بدون تردید سخنگوی یک میلیارد مسلمان نیستند. نه مذاهب بلکه آدم ها مسئول خشونت و تروریسم هستند.»

سارا سوال، معاون وزرات خارجه آمریکا نیز به نوبه خود ضمن تایید مواضع رئیس جمهوری گفت: «ما برای مقابله با تهدیدهای جاری می توانیم به هر اقدام نظامی دست بزنیم اما اگر در پیشگیری از گسترش این تهدیدها نسل های آینده را در نظر نگیریم، عملا عقب مانده ایم.»

اشاره این مقام به نقش نهادهای دیگر چون مدرسه است. بویژه که ده ها جوان آمریکایی اخیرا درصدد پیوستن به صفوف گروه های جهادی در سوریه و عراق بوده اند.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «دولت اوباما بر این موضوع اصرار می ورزد که مبارزه با داعش باید فراتر از تهدیدهای جاری عمل کند. این بدان معناست که مسئولیت بی اعتبار کردن دیدگاه های تندرو و نفرت انگیز در جوامع، بر عهده نهادهای مدنی است و این مهم تا زمانی که دولتهای شرکت کننده در این نشست پابرجا هستند ادامه خواهد یافت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و تبعات جنگ حماس و اسرائیل برای بلوک غرب در گردهمایی روسای اطلاعاتی و جاسوسی «پنج چشم»

دولت آمریکا: یک شبکه‌ قاچاق انسان از ازبکستان شناسایی و متلاشی شد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد