استقبال روسیه و اوکراین از حضور نیروهای حافظ صلح اروپایی در مرز دو کشور

استقبال روسیه و اوکراین از حضور نیروهای حافظ صلح اروپایی در مرز دو کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعزام سربازان حافظ صلح برای تامین و پایداری آتش بس در شرق اوکراین مورد توافق دولت اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه و دولت روسیه قرار گرفته است

آگهی

اعزام سربازان حافظ صلح برای تامین و پایداری آتش بس در شرق اوکراین مورد توافق دولت اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه و دولت روسیه قرار گرفته است.

پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین، پنجشنبه، از طرح حضور سربازان حافظ صلح حمایت کرد و گفت: “احساس کردیم که حضور نیروهای حافظ صلح برای تامین صلح در در دنباس الزامی است. همچنین در مرز اوکراین با روسیه در منطقه ای که استانهای دونتسک و لوهانسک واقع هستند. به نظر ما نیروهای تحت امر اتحادیه اروپایی برای اینکار بهترین گزینه هستند. آنها می توانند عملیات صلح در این منطقه را سازماندهی کنند.”

بحث حضور سربازان حافظ صلح چهارشنبه از سوی رییس جمهوری اوکراین مطرح شد و روسیه ابتدا اعزام سربازان صلح سازمان ملل را مخالف توافق صلح مینسک دانست. در مقابل، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید کشورش از حضور نیروهای وابسته به سازمان همکاری و امنیت اروپا حمایت می کند.

وی می گوید: “پیشتر درباره جمع آوری سلاحها و عقب نشینی نیروها تحت نظر سازمان همکاری و امنیت اروپا به توافق رسیده ایم. این سازمان قرار است امنیت نیروهای ناظر طرفین درگیری را نیز تامین کند و از برقراری آتش بس اطمینان حاصل کند. معتقدیم که مسئولیت اصلی پایداری صلح و برقراری آتش بس در شرق اوکراین بر شانه طرف اوکراینی و جدایی طلبان سنگینی می کند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جدایی طلبان هوادار روسیه پیروزی در دبالتسوه را جشن گرفتند

یک سال جنگ داخلی در اوکراین؛ آنچه گذشت

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند