دولت و جدایی طلبان اوکراین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

دولت و جدایی طلبان اوکراین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق این کشور روز دوشنبه یکدیگر را به نقض توافق آتش بس متهم کردند. ارتش اوکراین تاکید کرد در چنین وضعیتی حاضر نیست سلاحهای

آگهی

دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق این کشور روز دوشنبه یکدیگر را به نقض توافق آتش بس متهم کردند.

ارتش اوکراین تاکید کرد در چنین وضعیتی حاضر نیست سلاحهای سنگین خود را از منطقه مورد مناقشه خارج کند. جدایی طلبان هوادار روسیه هم در واکنشی مشابه اعلام کرده اند تا توقف کامل آتش و تیراندازی، مسئله عقب راندن سلاحهای سنگین، رنگ حقیقت بخود نخواهد گرفت.

این درحالیست که طبق توافق مینسک قرار شده بود هر دو طرف درگیر از روز سه شنبه سلاحهای سنگین و ابزارآلات جنگی خود را از منطقه مورد مناقشه خارج کنند.

ادوارد باسورین، قائم مقام وزیر دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک در این باره گفت: «مقامات اوکراین تمایلی به برقراری آتش بس ندارند و سعی می کنند به انحای مختلف منطقه را بی ثبات کنند.»

به گزارش منابع خبری درگیری همچنان در بخشهایی از شرق اوکراین بویژه در محدوده «دبالتسوه» و «آرته موفسک» ادامه دارد و صدای پی در پی تیراندازی بگوش می رسد.

آندری لیسنکو، سخنگوی شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین در این باره گفت: «گروههای مسلح غیرقانونی دست کم 129 بار به مواضع عملیاتی ضد تروریستی ما حمله کرده اند تا ما را تضعیف و خسته و لاجرم از این سرزمینهایی که اشغال کرده اند، بیرون برانند. تاکید می کنم که سربازان ما در پاسخ به تیراندازی آنها واکنش نشان داده اند.»

در چنین شرایطی بنظر نمی رسد توافق مینسک، حداقل در موعد مقرر، اجرا شود.

هفته گذشته سران چهار کشور روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه برای برقراری آرامش در شرق اوکراین، شانزده ساعت مذاکره کرده بودند.

انتظار می رفت در صورت اجرایی شدن دقیق توافقات نشست مینسک، آرامش نسبی در شرق اوکراین، بعد از حدود ده ماه جنگ و درگیری که دست کم به قیمت جان پنج هزار و سیصد نفر تمام شده، برقرار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحریمهای جدید اتحادیه اروپا علیه شخصیتهای حقیقی و حقوقی روس و اوکراینی

یک سال جنگ داخلی در اوکراین؛ آنچه گذشت

ارتش روسیه از آغاز جنگ تاکنون با چند فروند پهپاد شاهد ساخت ایران اوکراین را هدف گرفته است؟