توافق آتش بس در مینسک، نبرد برای 'دبالتسیوه' در شرق اوکراین

توافق آتش بس در مینسک، نبرد برای 'دبالتسیوه' در شرق اوکراین
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با مذاکرات در مینسک، پايتخت بلاروس و توافق بر سر آتش بس در اوکراین، نبرد در شرق این کشور ادامه یافت و به گفته ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته

آگهی

همزمان با مذاکرات در مینسک، پايتخت بلاروس و توافق بر سر آتش بس در اوکراین، نبرد در شرق این کشور ادامه یافت و به گفته ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته چندین کشته برجای گذاشت.

شدیدترین نبرد در پیرامون شهر استراتژیک «دبالتسیوه» جریان دارد، شهری که جدایی طلبان هودار روسیه می گویند واحدهایی از ارتش اوکراین را در آن به محاصره خود در آورده اند، ادعایی که کی یف آن را رد می کند.

احتمال می رود جدایی طلبان تا دقایق اولیۀ بامداد یکشنبه ۱۵ فوریه، روزی که آتش بس می باید به اجراء در آید با هدف تصرف و کنترل این شهر به شدت حملات خود بیافزایند.

این در حالی است که رهبران آلمان، فرانسه، اوکراين و روسيه روز پنجشنبه پس از ساعتها گفتگو و مذاکره بر سر برقراری آتش بس در شرق اوکراين به توافق رسيدند.

عقب کشیدن سلاح های سنگین، مبادله اسراء، خروج نیروهای خارجی از خاک اوکراین و اعطای خودمختاری به جدایی طلبان تا پایان سالجاری میلادی از جمله مواردی بود که در مینسک بر روی آنها توافق بعمل آمد.

اگرچه از توافق بعمل آمده استقبال شد اما همچون توافق پیشین تضمینی الزام آور و مطمئن برای عمل به مفاد آن از سوی طرفین درگیر و برقراری آتش بس دائم در شرق اوکراین وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک روز پس از توافق آتش بس نبرد در اوکراین شدت گرفت

نگرانی دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا از عدم اجرایی شدن توافقهای مینسک

اختلاف نظر میان روسیه و اوکراین پابرجاست