نگرانی دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا از عدم اجرایی شدن توافقهای مینسک

نگرانی دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا از عدم اجرایی شدن توافقهای مینسک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لامبرتو زانیر، دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا در جریان دیدار خود از کی یف اعلام کرد که درگیریها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد. وی در گفتگو با

آگهی

لامبرتو زانیر، دبیرکل سازمان همکاری و امنیت اروپا در جریان دیدار خود از کی یف اعلام کرد که درگیریها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد. وی در گفتگو با خبرنگاران ن موضوع را نگران کننده خواند ولی همزمان اعلام کرد طرح آتش بس مینسک بهترین نقشه راه موجود برای حل بحران در شرق اوکراین است. این در حالی است که طبق توافقهای مینسک، آتش بس از اولین ساعات روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

به گفته دبیر کل سازمان همکاری و امنیت اروپا، این سازمان بر روند جمع آوری سلاحهای سنگین در منطقه نظارت خواهد کرد.

لامبرتو زانیر گفت: “نگرانی من از همین امروز صبح به دلیل درگیریها شدت گرفته است. امیدواریم که درگیریها، با توجه به توافقهای مینسک و پیش از آغاز آتش بس خاتمه پیدا کند.”

خبرنگار ما از وی درباره شدت درگیریها در دبالتسوه و یا الحاق این شهر به یکی از دو کشور روسیه و اوکراین پرسید.

زانیر گفت: “نمی توان تصور که دبالتسوه به یکی از طرفین درگیری بپیوندد. باید مطمین باشیم که درگیریها و تنشها پایان می گیرند که سلاحهای سنگین جمع شده و اسرا آزاد می شوند. این حرکت نشانه ای است بر پایان جنگ.”

لامبرتو زانیر همچنین در مورد شرکت مستقیم روسیه در تنشهای شرق اوکراین اعلام کرد که سازمان تحت امرش هیچ اثری از حضور نظامیان روس نیافته اند اما سلاحهای سبک و سنگینی یافته اند که به نظر می رسد از روسیه برای جدایی طلبان ارسال شده باشد.
به گفته سازمان ملل، بحران در شرق اوکراین جان نزدیک بیش از 5400 تن را گرفته و بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شرق اوکراین را آواره کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است