پارلمان یونان به دولت سیپراس رای اعتماد داد

پارلمان یونان به دولت سیپراس رای اعتماد داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان یونان به دولت نخست وزیر الکسیس سیپراس رای اعتماد داد. نخست وزیر چپگرای یونان که مخالف سیاست های ریاضتی مورد خواست اتحادیه اروپاست، در نخستین

آگهی

پارلمان یونان به دولت نخست وزیر الکسیس سیپراس رای اعتماد داد.

نخست وزیر چپگرای یونان که مخالف سیاست های ریاضتی مورد خواست اتحادیه اروپاست، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه در برابر نمایندگان پارلمان بار دیگر تاکید کرد که در نظر ندارد برنامه نجات مالی را تمدید کند.

او که رای اعتماد ۱۶۲ نماینده پارلمان را با خود دارد افزود: «مهم نیست آقای ساماراس (نخست وزیر پیشین)، و آقای شاوبل (وزیر دارایی آلمان) دائما از ما بخواهند که برنامه نجات را ادامه دهیم. تا زمانی که مردم در کنار ما باشند جای نگرانی نیست و تهدیدی از طرف کسی متوجه ما نخواهد بود.»

اما رویکرد آقای سیپراس با انتقاد اتحادیه اروپا روبروست و رهبران این اتحادیه خواستار آن هستند که یونان به تعهدات مالی خود عمل کند.

سخنان نخست وزیر موافقان و مخالفانی دارد. دیمیتریس استراتولی، وزیر تامین اجتماعی یونان و هم حزبی نخست وزیر می گوید: «ما مثل همیشه وحدت نظر داریم و مصمم هستیم که به برنامه های خود ادامه دهیم.»

اما آدونیس جئورجیادیس، رهبر جدید حزب دموکراسی نوین، حزب حاکم سابق می گوید: «واقعا امیدوارم همه چیز خوب پیش برود اما خیلی خوشبین نیستم.»

استاماتیس جیانیسیس، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «دولت جدید یونان گرچه به راحتی موفق به کسب رای اعتماد پارلمان شد اما چالش واقعی آن تازه شروع شده و باید به وعده هایی که به مردم داده عمل کند، از جمله مذاکره با وام دهندگان بین المللی که تحت فشارهای خارجی چندان آسان نیست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از یونان؛ سیل پس از آتش‌سوزی‌های گسترده دستکم ۳ قربانی گرفت

شعله‌های آتش‌سوزی‌های جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن رسید

واژگونی مرگبار قایق مهاجران؛ فرانتکس می‌گوید یونان پیشنهادهای کمک را نادیده گرفته است