ناکامی دو غول لالیگا در بازی نخست سال

ناکامی دو غول لالیگا در بازی نخست سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از لالیگا چه خبر؟ «شروع خوب یعنی پیمودن نیم راه»، اصطلاحی که حداقل در مورد دو غول فوتبال اسپانیا کاربرد نداشت. هم رئال مادرید هم بارسلونا، سال 2015

آگهی

از لالیگا چه خبر؟

«شروع خوب یعنی پیمودن نیم راه»، اصطلاحی که حداقل در مورد دو غول فوتبال اسپانیا کاربرد نداشت. هم رئال مادرید هم بارسلونا، سال 2015 را با شکست آغاز کردند.

فرصت سوزی کهکشانی ها

رئال مادرید که فرصت داشت جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند از پس والنسیا برنیامد.کریستیانو رونالدو در همان دقایق آغازین بازی پایتخت نشینان را از روی نقطه پنالتی جلو انداخت تا دو تیم با همین نتیجه به رختکن بروند. اما در نیمه دوم تیم میزبان طوفانی آغاز کرد. در دقیقه 52 ضربه زیبای آنتونیو باراگان پس از برخورد با په په تغییر مسیر داد و در قعر دروازه مادریدی ها جای گرفت. تنها سیزده دقیقه بعد، نیکولاس اوتامندی گل دوم والنسیا را بثمر رساند تا رئال مادرید پس از بیست و دو پیروزی پیاپی در بازی های رسمی بالاخره طعم تلخ شکست را آنهم در بازی نخست سال بچشد.

نتیجه دست کم گرفتن حریف

از سوی دیگر کاتالانها هم نتیجه بهتری بدست نیاوردند. آنها که به میهمانی رئال سوسیه داد رفته بودند در دقیقه دوم بازی توسط جوردی آلبا دروازه خود را گشوده دیدند. نتیجه ای که تا پایان پابرجا ماند تا آبی و اناری ها از سه امتیاز ارزشمند این دیدار نصیبی نبرند.

به اعتقاد اکثر کارشناسان لوئیز انریکه، مطمئن از برد شاگردانش یک اشتباه بزرگ تاکتیکی را در ابتدا انجام داد. او که می دانست سه امتیاز این بازی تا چه اندازه حیاتی است ترجیح داد ستاره های تیمش نظیر مسی، نیمار و پیکه را در ترکیب اصلی قرار ندهد. تدابیر تهاجمی او در نیمه دوم برای جبران گل خورده را نیز سد دفاعی سوسیه داد بخوبی مهار کرد.

برترین ها و بدترین های هفته:

بهترین:
آلن پاردیو، که شجاعت بخرج داد و برای نجات کریستال پالاس قید مربیگری در نیوکاسل را زد.

بدترین ها:
-1 تیم چلسی: که در روز اول سال شکست سنگینی برابر تاتنهام متحمل شد. آبی های لندن 5 بر3 این بازی را واگذار کردند.

-2 کاوانی و لاوتزی: که برای تاخیر در بازگشت از سوی باشگاه پاری سن ژرمن تنبیه انضباطی شدند. این دو ستاره دو بازی آینده را از دست دادند.

مروری بر یخبندان 1963 بریتانیا

پنجم ژانویه 1963 یخبندان بزرگی بریتانیا را فراگرفت. فوتبال جزیره هم از آسیب های این یخبندان بی نصیب نماند و مشکلات متعددی در برگزاری بازیهای لیگ بوجود آمد.

شرایط بد جوی، موجب تعویق برگزاری بازیهای پنجم ژانویه 1963 در انگلیس شد. برگزاری برخی از این بازیها به چند روز بعد و بعضی هم به اواسط ماه مارس موکول شد. تعدادی از دیدارها هم لاجرم تکرار شدند. در این روز تنها سه مسابقه برگزار شد. سرمایی که ادامه یافت و در عرض سه هفته موجب به تعویق افتادن 261 بازی شد.

پیش بینی نتیجه مسابقات مهم

این هفته، اکثر لیگ های اروپایی از سر گرفته می شود. انتظار می رود شاهد بازیهای دلچسبی باشیم. شما هم می توانید از طریق صفحات اجتماعی ما یا «هشتگ ذ کرنر اسکورز»، پیش بینی خود را با ما در میان بگذارید.

به نظر ما این نتایج رقم خواهد خورد:
منچستر یونایتد 1 ساوتمپتون 0
بارسلونا 2 اتلتیکو مادرید1
یونتووس 1 اینترمیلان 1

ویدیوی جالب هفته: لیونل مسی

آگهی

درست است که بارسا این هفته مقابل سوسیه داد ناکام شد اما ستاره آرژانتینی این تیم از چالشی که تلویزیون ژاپن به او پیشنهاد کرده بود سربلند بیرون آمد: شوت کردن توپ تا ارتفاع 18 متری و بعد کنترل آن قبل از آنکه زمین را لمس کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

غول‌های بریتانیایی سه ماه دیگر در رینگ بوکس؛ جاشوا پیشنهاد تایسون فیوری را پذیرفت

کاوانی نیامده در معرض محرومیت قرار گرفت