پلیس استرالیا به دنبال کشف انگیزه گروگانگیری سیدنی

پلیس استرالیا به دنبال کشف انگیزه گروگانگیری سیدنی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس استرالیا در حال بررسی انگیزه و اهداف هارون مونس، گروگانگیر کافه لینت در سیدنی است. این مرد که یک پناهنده ایرانی و نام اصلی او محمد حسن منطقی

آگهی

پلیس استرالیا در حال بررسی انگیزه و اهداف هارون مونس، گروگانگیر کافه لینت در سیدنی است. این مرد که یک پناهنده ایرانی و نام اصلی او محمد حسن منطقی بود، پس از شانزده ساعت گروگان گیری، در پی حمله پلیس کشته شد.

به گفته پلیس او در قتل همسر سابق خود و دهها مورد تعرض جنسی نیز تحت پیگرد بود اما با سپردن وثیقه آزاد شد. او همچنین نامه های توهین آمیزی به خانواده های سربازان استرالیایی کشته شده در افغانستان فرستاده بود.

اندرو کالوین، یک مقام پلیس فدرال استرالیا گفت: «برای پلیس و سازمانهای امنیتی جلوگیری یا منع فعالیت هر فردی که به تنهایی و بدون هشدار دست به اقدام می زند، همانطور که احتمالا در مورد این مجرم صدق می کند، کار بسیار دشواری است. ما مجبوریم بنا به وقایع اقدام کنیم؛ پیش از قضاوت ما باید همه چیز را دقیقا روشن سازیم. این کار در روزها و ماه های آینده انجام خواهد شد.»

وکیل سابق هارون مونیس او را یک افراطی و آشفته حال توصیف کرده و می گوید امکان رابطه او با سازمان های تروریستی کاملا منتفی است.

این گروگانگیری در ساعت ۲.۱۸ دقیقه بامداد به وقت محلی با یورش نیروهای پلیس به کافه لینت، پایان یافت. در جریان این یورش دو نفر از گروگانها نیز کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گلباران استرالیایی ها در سیدنی به یاد دو قربانی حادثه گروگانگیری

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟