آغاز دومین هفته کنفرانس جهانی تغییر آب و هوا در لیما

آغاز دومین هفته کنفرانس جهانی تغییر آب و هوا در لیما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کنفرانس تغییرات جهانی آب و هوا در لیما پایتخت پرو، روز دوشنبه با این پرسش وارد دومین هفته خود شد که آیا خوشبینی هفته اول در نهایت به تصویب یک پیمان

آگهی

کنفرانس تغییرات جهانی آب و هوا در لیما پایتخت پرو، روز دوشنبه با این پرسش وارد دومین هفته خود شد که آیا خوشبینی هفته اول در نهایت به تصویب یک پیمان جهانی خواهد انجامید؟

این اجلاس که با حضور نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور و توسط سازمان ملل متحد برگزار می شود، با هدف نگارش پیش نویس یک توافق بین المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای صورت می گیرد. توافق نهایی قرار است دسامبر سال آینده میلادی در پاریس امضا شود.

در همین حال، هفت کشور آمریکای لاتین تعهد کردند در مجموع نزدیک به ۲۰ میلیون هکتار از اراضی تخریب شده در کشورهایشان را تا سال ۲۰۲۰ تبدیل به جنگل کنند.

از سوی دیگر، شماری از فعالان صلح سبز در اقدامی نمادین در کنار خطوط تاریخی تمدن «نازکا» در بیابان های جنوب پرو، اهمیت توجه به تغییرات آب و هوایی را یادآور شدند.

ولفگانگ سادیک، یکی از فعالان صلح سبز گفت: «برای ما این خطوط، نماد تغییر آب و هوا هستند؛ آنچه در گذشته در مقیاس کوچکتر در اینجا اتفاق افتاد، در حال حاضر در مقیاس جهانی به وقوع می پیوندد و تمدن «نازکا» به دلیل تغییرات جوی ناپدید شد.»

هفته گذشته کارشناسان سازمان ملل متحد گزارش دادند که سال ۲۰۱۴ میلادی احتمالا گرمترین سالی خواهد بود که تاکنون ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف فسیل بزرگترین دلفین رودخانه‌ای با قدمت ۱۶ میلیون سال در پرو

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است

پرو؛ افسر پلیس برای دستگیری فروشندگان مواد مخدر لباس بابانوئل به تن کرد