مرکل بار دیگر دبیر کل اتحاد دموکرات مسیحی آلمان شد

مرکل بار دیگر دبیر کل اتحاد دموکرات مسیحی آلمان شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل طی سه دورۀ از صدارت خود توانسته آلمان را به قدرت برتر اقتصادی اروپا تبدیل کند. بیش از ۵۶ درصد از مردم این کشور خواهان انتخاب وی برای چهارمین دوره از صدراعظمی آلمان هستند.

آگهی

‘تحلیل خبری

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که به او لقب بانوی آهنین داده اند، همچنان در مقام دبیرکلی اتحادیۀ دموکرات مسیحی آلمان باقی می ماند. وی که از سال ۲۰۰۰، رهبری این حزب محافظه کار را بعهده دارد، رقیب دیگری نداشت و تنها نامزد یکی از پرقدرت ترین احزاب آلمان بعد از جنگ جهانی اول در این کشور بود.

حضور خانم مرکل در هر رای گیری برای دبیرکلی اتحاد دموکرات مسیحی با آرای زیادی تایید شده است. وی در کنگرۀ قبلی این حزب، با بیش از ۹۷ درصد آرا پیروز شده بود و همین نتیجه برای کنگرۀ امسال نیز پیش بینی می شد.

آنگلا مرکل که جانشین هلموت کهل ، صدر اعظم پیشین آلمان شده است، طی سه دورۀ از صدارت خود توانسته آلمان را به قدرت برتر اقتصادی اروپا تبدیل کند. بیش از ۵۶ درصد از مردم این کشور خواهان انتخاب وی برای چهارمین دوره از صدراعظمی آلمان هستند.

موقعیت مناسب این کشور در اروپایی که با بحران اقتصادی دست به گریبان است، به وی کمک کرده تا بتواند همواره بر مواضعی که منافع آلمان را تضمین می کند، پافشاری کند. همین موقعیت در سطح اروپا و همچنین در مواجهه با دیگر کشورها از جمله ایتالیا و فرانسه که با کسری بودجه روبرو هستند، نیز موجب شده که صدر اعظم آلمان بتواند خواسته های این کشور را به اجرا گذاشته و یا حتی به دیگر کشورها تحمیل کند.

وی در حال حاضر و بر اساس نظرسنجی هایی که اخیر انجام شده، از یک محبوبیت ۶۷ درصدی در آلمان برخوردار است. در پارلمان نیز، حزب وی صاحب نیمی از کرسی های این پارلمان با ۳۱۱ نماینده است.

آنگلا مرکل از زمانی که بر سر کار قرار گرفته، نشان داده است که گرایش بیشتری به اتحاد و نزدیکی با آمریکا دارد.

در دوره ای از ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری سابق فرانسه نیز بین رهبران این دو کشور مهم اروپا در مورد برخی از پیمانهای اتحادیه اروپا اتحادی شکل گرفت. این اتحاد در زمان فرانسوا اولاند، رییس جمهوری کنونی فرانسه کمرنگ شده است.

صدراعظم المان، نوک پیکان انتقادهای خود را به سوی ایتالیا و فرانسه گرفته و اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در این دو کشور برای رشد اقتصادی را ناکافی می داند.

خانم مرکل اخیرا در مصاحبه ای ، از این دو کشور خواسته است برای رسیدن به سقف که کمیسیون اروپا برای کسری بودجه این دو کشور تعریف کرده بود، تلاش کنند و همین اظهارات رهبران ایتالیا و فرانسه را عصبانی کرده است.

انتخاب مجدد وی به دبیرکلی اتحاد دموکرات مسیحی، ادامه رهبری آنگلا مرکل بر آلمان را نیز تضمین می کند. همین جایگاه، به وی که توانسته آلمان را از گزند بحران اقتصادی همه گیر در اروپا حفظ کند، قدرت بیشتری برای طرح و اجرای اصلاحات در سطح اروپا می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی اعتصابیون در آلمان؛ دولت با لوکوموتیورانان در مورد افزایش حقوق و کاهش ساعت کار توافق کرد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم