تور اسکی آمریکای شمالی؛ کیِتیل یانسرود در کمتر از دو روز دو مدال طلا گرفت

تور اسکی آمریکای شمالی؛ کیِتیل یانسرود در کمتر از دو روز دو مدال طلا گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رقابت های اسکی آلپاین آمریکای شمالی در حال برگزاری است. نتایج هفته اول، جدول رده بندی را چه برای مردان و چه برای بانوان، دگرگون کرد.

اولین مدال طلا برای نیکول هوسپ

نیکول هوسپ، مدال طلای مارپیچ بزرگ رقابت های آسپن را بر گردن آویخت.
این بانوی اسکی باز اتریشی، در نوبت اول مسیر را در ۵۰ ثانیه و بیست و هشت صدم ثانیه پیمود و با ثبت رکورد ۵۴ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه در نوبت دوم، بالاتر از فریدا هنسدوتر از سوئد و کاترین زتل اتریشی، نخستین قهرمانی فصل خود را کسب کرد.

در رده بندی عمومی فصل تا اینجای کار، کاترین زتل با ۲۵۰ امتیاز پیشتاز است و میکائلا شیفرین و تینا مازه در مکان های دوم و سوم جای دارند.

لیندزی وان باز می گردد

این هفته، زنان اسکی باز در لیک لوییز دو رقابت سرعت و یک سوپر جی در پیش رو دارند. این رقابت ها فرصت بسیار خوبی برای لیندزی وان است تا بعد از دو فصل مصدومیت به میدان بازگردد. آیا او می تواند باز هم بهترین اسکی باز زن جهان شود؟ این سوال را از فرانک پیکار، قهرمان سوپر جی المپیک۱۹۹۸ کالگاری پرسیدیم.

فرانک پیکار: «لیندزی وان کاملا توان بازگشت به آن سطح را دارد. می داند کجا باید برود. این یک امتیاز بسیار بسیار بزرگ است. ولی درد و رنج جسمی و روحی ناشی از مصدومیت با او همراه است. آیا می تواند بهبود یابد؟ باید همراه آمریکایی ها منتظر بمانیم و ببینیم. در عین حال مسیر این مسابقه هم دشوار است. با توجه به این که او در زمان مصدومیت سقوط بسیار بدی داشت، به نظر من همین مساله جمع و جور کردن وضعیت را برایش کمی دشوار می کند. نمی توانم بگویم که فورا به آن سطح عالی خودش می رسد. ولی این شانس را دارد که با حمایت هم تیمی های درجه یکش مثل میکائلا شیفرین و جولیا منکوزو، به دنیای اسکی حرفه ای بازگردد. با این همه فکر نمی کنم که این روند خیلی ساده باشد.»

کیِتیل یانسرود دست نیافتنی

مردان اما قبل از لیندزی وان و رقبایش ، مسابقاتشان را در پیست لیک لوئیز در کانادا برگزار کرده اند. کیِتیل یانسرود نروژی در هر دو مسابقه سرعت، که نخستین رقابت فصل در این رشته بود، قهرمان شد.

کیِتیل یانسرود، یک روز پس از قهرمانی در رقابت های اسکی سرعت، یکشنبه، مدال طلای سوپر جی لیک لوئیز را هم بر گردن آویخت.

در غیاب سواندال، این اسکی باز ۲۹ ساله نروژی که ۲ مدال المپیک سوچی را در کارنامه خود دارد، توانست با پیشی گرفتن از ماتیاس مایر اتریشی و دومینیک پاریس ایتالیایی، دومین قهرمانی خود را کسب کند. یانسرود به این ترتیب با ۲۱۶ امتیاز، تا این جای کار، بالاتر از هیرشر و دُپفر، در صدر رده بندی فصل اسکی آلپاین قرار دارد.

برگی از تاریخ اسکی؛ هرمیناتور به جای ترمیناتور

جمعه سیزدهم فوریه ۱۹۹۸، هرمان مِیِر، کارش را در رقابت های سرعت المپیک ناگانوی ژاپن آغاز کرد اما تنها پس از گذشت ۱۷ ثانیه تعادلش را در یک پرش بلند از دست داد و در حالی که پرواز می کرد سه تور حفاظتی پیست را از جا کند. میر آما به صورت معجزه آسایی، صحیح و سالم فرود آمد و تنها سه روز بعد، قهرمان سوپر جی المپیک شد. از آن به بعد، هرمان میر اتریشی به هرمیناتور ملقب شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

عنوان سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا به یک ایرانی رسید، محسن بهشتی‌راد در سوئیس بر قله ایستاد

پایان مسابقات جهانی کوهنوردی با اسکی در سوئیس با معرفی تیم های برگزیده