بررسی نشست جهانی نوآوری برای آموزش

بررسی نشست جهانی نوآوری برای آموزش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

خلاقیت موضوع اصلی نشست جهانی نوآوری برای آموزش است که در دوحه قطر برگزار می شود. در یک سیستم که بر مبنای بهبود و اصلاح مستمر خود و رقابت پایه گذاری شده استادان و معلمان چگونه می توانند دانش آموزان خود را به نوآوری تشویق و ترغیب کنند؟

پل کولار، رییس اجرایی مرکز نوآوری، فرهنگ و آموزش می گوید: «ما افراد حرفه ای خلاق را آموزش می دهیم. هنرمندان، کارگردانها و یا طراحان. ما به آنها اموزش می دهیم تا به مدارس بروند و با معلمان همکاری کنند و به آنها کمک کنند تا بتوانند در زمینه تدریس در کلاسهای خود بار دیگر نوآوری داشته باشند. این می تواند ده روز و یا یک سال تحصیلی طول بکشد. اگر در کلاس به کودکان تدریس می کنید و با آنها کار می کنید شاهد تغییرات پایدار واقعی در کلاس خواهید بود.»

برنامه پل کولار رییس اجرایی مرکز نوآوری، فرهنگ و آموزش بسیار طرفدار دارد خصوصا در مدارس شمال و شرق اروپا.

پل کولار در ادامه می گوید: «خلاقیت چیزی است که به راحتی می توان آنرا ارزیابی کرد و آنرا سنجید. ما تعریف بسیار روشنی از چیزی که آنرا عادت ذهنی می نامیم داریم که آن به تصور و تخیل مربوط می شود. اما می تواند همچین به منظم بودن و انعطاف پذیر بودن نیز مرتبط شود.»

در این نشست نقش علوم اعصاب و پژوهش های علمی دربارهٔ ذهن و مغز در بهبود ظرفیت خلاقیت و تفکر انتقادی بررسی می شود.

نصیرا رامیا، رییس یک برنامه آموزشی در دانشگاه «سانفراسیسکو دو کیتو» در اگوادور می گوید: «باید به آموزش بعنوان علمی که در میان چند رشته علمی قرار گرفته نگاه کرد. بعنوان علمی که به پیشرفت زیادی احتیاج دارد. ما می خواهیم که معلمان و استادان دانسته های جدید در این زمینه را آموزش ببینند و در تحقیقات شرکت داشته باشند تا بتوانند در اتخاذ تصمیم در کلاس کاملا مسلط باشند.»

اورورا ولز، خبرنگار یورونیوز می گوید: «خلاقیت شرکت کنندگان در نشست مورد آزمایش قرار گرفته است. برنامه هایی همانند برنامه ریزی کامپیوتری توجه نزدیک به ۱۶۰۰ شرکت کننده در این نشست جهانی نوآوری را به خود جلب کرده است. این نشست ماراتنی سه روزه با بیش از ۸۰ موضوع برای مناظره محسوب می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند

زنان در قطر، رهبر تحول در نوآوری دیجیتال، پایداری و مُد

قطر از کشف گاز بیشتر در پارس‌ جنوبی خبر داد؛ «پروژه افزایش ۱۶میلیون تنی برداشت را فورا کلید می‌زنیم»