وایز، اجلاس جهانی نوآوری در آموزش آغاز شد

وایز، اجلاس جهانی نوآوری در آموزش آغاز شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ششمین اجلاس جهانی دوحه برای نوآوری در آموزش موسوم به «وایز» آغاز به کار کرده است. بیش از ۱۵۰۰ شرکت کننده از نقاط مختلف جهان برای شرکت در این اجلاس به مرکز کنوانسیون ملی قطر آمده اند. موضوع نشست امسال «تخیل، خلاقیت و یادگیری در قلب آموزش» است.

علاوه بر این جایزه ای که به «جایزه نوبل» آموزش معروف است، به برنده امسال اهدا خواهد شد. هیئت بین المللی داوران به ریاست عبدالله بن علی آل ثانی، رئیس وایز برنده جایزه را تعیین می کنند.

جایزه وایز امسال معادل نیم میلیون دلار آمریکا به “آن کاتن” تعلق خواهد گرفت. وی هیئت داوران و امروز در این محل، شرکت کنندگان در اجلاس را به خاطر تلاشهای عظیمش برای فراهم کردن فرصت آموزش برای دختران و زنان آفریقایی تحت تأثیر قرار داده است.

استاوروس ییانوکا، مدیر عامل وایز می گوید: «اگر نگاهی به کارهایی بیاندازید که آن کاتن یک عمر در آفریقا به انجام رسانده است، جای هیچ شکی نیست که فعالیتها و توان سازماندهی این زن تأثیر عمیقی بر جای گذاشته است.»

بنیاد وایز اینک بیش از ۱۵هزار عضو دارد که سیاستگذار، کارشناس، و یادگیرنده هستند و از راه امکاناتی که این بنیاد در تمام طول سال فراهم می کنند، با یکدیگر در ارتباطند. در حاشیه اجلاس، فعالیتهایی برنامه ریزی شده است، از جمله «جشنواره یادگیری» که برداشتهای خلاقانه ای از کاربرد فناوری در آموزش را از طریق پروژه های ابتکاری به مخاطبان ارائه می کند.

نمایشگاه عکسهای نیوشا توکلیان، عکاس ایرانی، نشان می دهد که چگونه فعالیتهای نشست نوآوری در آموزش (وایز) جهان آموزش و یادگیری را دگرگون کرده است.

آقای ییانوکا می افزاید: «علیاحضرت شیخه موزا بنت ناصر، رئیس بنیاد قطر، سال گذشته در باره اجلاس نوآوری آموزش گفت که وایز اینک جنبشی جهانی است که مدام نوآوری را در بستر آموزش نهادینه می کند و همین نکته معیار نهایی موفقیت ماست.»

نگرانیها و چالشهای اصلی در امر آموزش نیز یکی از موضوعات اصلی بحث در اجلاس امسال خواهد بود. همچنین نشست ویژه ای به وضعیت اهداف آموزشی هزاره پس از سال ۲۰۱۵ اختصاص داده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانروایی ورزشهای راکتی در قطر، از تنیس تا پدل

قطر: ترویج ورزش به‌عنوان یکی از ارکان کشور

علم، تجارت و ورزش: زنانی که در قطر تفاوت ایجاد می‌کنند